НАЧАЛО / Към уебсайта
Въпроси/Отговори Въпроси/Отговори Търсене Търсене Потребители Потребители Потребителски групи Потребителски групи
Профил Профил Влезте, за да видите съобщенията си Влезте, за да видите съобщенията си Регистрирайте се Регистрирайте се Вход Вход
В момента е: Чет Ное 21, 2024 10:21 pm Вижте мненията без отговор
Отново за летателните средства на древна Индия
Създайте нова темаНапишете отговор
Предишната тема Следващата тема
Автор Съобщение
СЕЛЕНА Ярослава Велесова




Регистриран на: 29 Дек 2006
Мнения: 12569
Местожителство: София
Пуснато наПуснато на: Чет Яну 14, 2010 8:50 pm
МнениеЗаглавие : Отново за летателните средства на древна Индия
Отговорете с цитат

В централния архив на Делхи (Индия) се съхранява древен текст “вайманика шастра”, написани в ІV век пр.н.е. от мъдрецът Махарши Бхарадваджи на основата на още по-древени ръкописи от първото и второто хилядолетие преди нашата ера.

В този ръкопис са представени 32 секретни действия на въздушните колесници или вимани, споменавани в различни источници на древноиндийските епоси. Оказва се, че виманите били изключително здрави и не можело нито да се счупят, нито да се изгорят (стопят).

Посредством използването на различни превключватели виманите можели: да се въртят в кръг около остта си, да се свиват и разширяват, т.е. да увеличават и намаляват размера си; да променят формата си по време на полет;

да се преобразяват в облак с цел маскировка; да изпускат силно сияние или обратно, да предизвикват около себе си плътна тъмнина; да поглъщат слънчевите лъчи и да стават невидими; да се движат с голяма скорост;



да прелитат от една страна в друга, както и от един свят в друг; да се придвижват със скокове или на зиг-заг; да се гмуркат под вода; да изпускат светлинни лъчи, под чието въздействие всички предмети ставали видими;

да генерират сила, способна да парализира хора и животни; да получават на своите екрани изображение на случващото се на значително разстояние от тях и т.н.

Освен това, в ръкописа има ръководство за пилотите на вимани, които били способни “да прелитат от остров на остров, от континент на континет и от свят в свят”.

В други текстове се съдържат описания на различни прибори, изпълняващи функциите на радар, фотоапарат, прожектор и разрушителни видове оръжия. Говори се и за диетата на пилотите, тяхното облекло … Има глава, в която се описва и конструкцията на виманите.

В нея се съобщава, че виманите биват 12 типа, но е приведено описанието на трите най-прости. По повод останалите, авторът на книгата пише: “Аз не пиша за устройството им не защото не го зная, а защото това знание все още не трябва да се дава на хората, иначе ще погубят и себе си и Земята”.



Във великия епос “Рамаяна” също е отделено доста място на описанието на конструкцията на виманите. Например, в седма част на епоса се разказва за чудесната стълба “Пушпак”. Тя била украсена с колони и арки, съоръжена с множество стълбища и тераси и можела превъзходно да лети във въздуха и даже да се спуска в подводното царство.

На едно място в “Махабхарата” се разказва за “кристална колесница”: “Тя блестяла като разтопено злато, издавала звук, подобен на грохота на облаците … И на чудесната колесница имало дървен стълб със знаме, което видимо не било прикрепено към нея. Божественият, несравним стълб със знаме не докосвал дървото и не не се повреждал от оръжие”.

“Когато настана утро, - четем в древноиндийския епос “Рамаяна”, - Рама седнал в небесната колесница и се приготвил за полет. Колесницата била голяма и красиво украсена, имала два етажа с много стаи и прозорци. Когато извършвала своя полет във въздуха, издавала монотонен звук”.

В една от древните санскритски книги се разказва, че в момента на излитане, колесницата “ревяла като лъв”. Вътрешното описание на вимана: “В средата на кораба се намирала метална кутия, която се явявала источник на “силата”.

От тази кутия силата отивала в две големи тръби, поставени на носа и кърмата на кораба. Освен това, “силата” се насочвала към осем тръби, гледащи надолу.



В началото на пътуването на тях се отваряли клапи, а горните клапи оставали затворени. “Токът” със сила бил изхвърлян и се удрял в земята, повдигайки кораба нагоре. Когато наберял височина, гледащите надолу тръби се прибирали наполовина, за да можел да виси във въздуха. Тогава по-голяма част от “тока” се пренасочвала към тръбата на кърмата, за да можел да излети, тласкяйки кораба напред”.

Описанието на общото устройство на летателния апарат: “Силно и здраво трябва да е неговото тяло, направено от лек материал. Вътре трябва да се поставят устройство с живак и железни нагреватели под него.

Посредством сила, която се съдържа в живака, човека, намиращ се в колесницата, може да прелети на големи разстояния в небето. Когато живака бъде подгрят от железните нагреватели, колесницата започва да набира скорост и веднага се превръща в “перла в небето”.
=================================
bg.netlog.com



_________________
Истинският Гуру е в теб! Намери го ...
Вижте профила на потребителяИзпратете лично съобщениеИзпрати мейлаICQ Номер Върнете се в началото
Покажи мнения от преди:    
Предишната тема Предишната тема
Създайте нова темаНапишете отговор

Идете на:   

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети


НАЧАЛО / Към уебсайта

Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group
style : saphir :: valid : xhtml css
Translation by: Boby Dimitrov