Автор |
Съобщение |
СЕЛЕНА Ярослава Велесова
Регистриран на: 29 Дек 2006
Мнения: 12569
Местожителство: София
|
Пуснато на: Пет Май 14, 2010 11:04 am
Заглавие :
|
|
|
Има израз като „полет на самотния към Единственото”. Къде е
необходимостта от Гуру и благосклонността му? Божествената воля ще
извърши всичко, както е казано в Упанишадите...
Как ще достигнете Божествена милост? Когато дисциплинирате себе
си.
Как ще знаете как да се дисциплинирате? Като наблюдавате другите,
които са извървели успешно пътя към целта на съвършенството.
Кои са тези, които са извървели пътя към целта? Те се познават като гуру.
Така че се нуждаете от тяхната помощ, техния личен пример, тяхното
окуражаване и тяхното благоволение.
Така стигнахме до отговора, защо е необходим Гуру, както също и благосклонността му.
Всичко това е необходимо - Aтма Крипа, Гуру Крипа и Иштвара Крипа.
===============================================
Шивананда Дейли
|
|
_________________ Истинският Гуру е в теб! Намери го ...
|
|
|
|
СЕЛЕНА Ярослава Велесова
Регистриран на: 29 Дек 2006
Мнения: 12569
Местожителство: София
|
Пуснато на: Пет Май 14, 2010 11:17 am
Заглавие :
|
|
|
Какво е заключителното ви мнение относно прераждането? Наистина ли
вярвате, че има прераждане?
Какво! Родени като индийци, притежаващи кръвта на велики светци
течаща във вените ви, и имате съмнение в ума си? Да, несъмнено има
прераждане.
Първо, има доста учудващи примери на малки моченца и момиченца,
изведнъж проявили огромно познание. Едно младо момиченце, което никога не е
отваряло книга, рецитира Гита. Как бихте обяснили това освен факта, освен че
е изучавало Гита в предишен живот, и че по милостта на Бог, това
знание е дошло в съзнателната част на ума му и в този живот?
Освен това, прераждането е необходимост за еволюцията на душата.
Съвършенството не може да бъде постигнато в един живот. Дори за да
развиете някои кардинални качества, това може да вземе няколко
прераждания. Ако искате да достигнете себереализация, вие трябва да
достигнете съвършенство във всички качества. Трябва да постигнете
съвършено себепречистване. Така, прераждането е една необходимост за
еволюцията на Джива.
Виждали ли сте как гъсеницата се придвижва от един лист на друг?
Тя стига края на листа; после се разтяга; достига другия лист, и едва
тогава изцяло напуска първия лист. Така Джива по същия начин се
придвижва. Дори преди да е напуснала тялото, тя изготвя друго (грубо
или фино) тяло според кармите и желанията; и навлиза в новото тяло с
всички Самскара и Вясана.
==========================================
Източник: Шивананда Дейли |
|
_________________ Истинският Гуру е в теб! Намери го ...
|
|
|
|
Valia
Регистриран на: 14 Сеп 2009
Мнения: 321
|
Пуснато на: Сря Юни 23, 2010 10:20 pm
Заглавие :
|
|
|
Аз напълно разбирам, че доволството дава мир. Но имам едно съмнение. Ако стана доволен, всички мои амбиции ще умрат. Аз ще стана летаргичен и мързелив. Заради моите разнообразни амбиции, аз върша неща тук и там, напрягам се и съм енергичен. Най-любезно ви моля да премахнете това мое съмнение. Аз съм напълно объркан.
Доволството никога няма да ви направи бездейни. То е едно сатвично качество, което тласка човек към Бог. То дава сила на ума и спокойствие. То възпира себични и усилия без необходимост. То отваря вътрешното око на човек и придвижва ума му към божествено съзерцание. От обръща енергията му към вътрешни, сатвични канали. То преобразува грубата енергия, именно ненаситността, караща човек към себични усилия, в духовна енергия. Човек който притежава доволство е изпълнен със Sattva. Той сега е още по-енергичен. Той е обърнат навътре. Той притежава вътрешен живот в Atman. Той е винаги спокоен. Той върши повече работа спокойно и с еднонасочен ум. Всички разсеяни лъчи на ума сега са събрани. Разбрахте ли сега тази точка? Силата на доволството е тази, която дава възможност на Садху и Санясин да се движат из света безгрижно, като живеят от подаяния. Доволството е това, което дава сила на аспиранта да се движи по пътя на Себереализацията и го поощрява да крачи безстрашно по суровия и трънлив път на духовността.
-----------------------------
Шивананда Дейли |
|
_________________ |
|
|
|
СЕЛЕНА Ярослава Велесова
Регистриран на: 29 Дек 2006
Мнения: 12569
Местожителство: София
|
Пуснато на: Сря Юни 30, 2010 12:07 pm
Заглавие :
|
|
|
Въпрос: Психолозите не приемат, че съществува свръхсъзнателно
състояние. Те приемат само съзнателното и подсъзнателното състояния.
Отговор : Един бухал казал, „Няма светлина.” Не съществува ли
светлината?
Подобно, професорът-„бухал” казва, че не съществува
свръхсъзнание. И само защото един професор-бухал твърди, че няма
свръхсъзнание, свръхсъзнанието престава ли да съществува?
Изучавайте Йога Васиштха, която утвърждава съществуването на свръхсъзнанието.
Онзи, който отрича свръхсъзнанието е подобен на бухала, който отрича
светлината, просто защото не може да види светлина.
=================================================
Шивананда Дейли |
|
_________________ Истинският Гуру е в теб! Намери го ...
|
|
|
|
СЕЛЕНА Ярослава Велесова
Регистриран на: 29 Дек 2006
Мнения: 12569
Местожителство: София
|
Пуснато на: Сря Юни 30, 2010 12:23 pm
Заглавие :
|
|
|
Въпрос: Във всички неща които са свързани, науката ни дава точен
баланс как определени неща са се появили и как прогресират. Тя също ни
дава сигнали за успеха на растежа. Така, при практика на йога, има ли
определена индикацияq която да измери прогреса на ученика – например,
някои опитности, които може да има след време, да кажем, след три
месеца практика, други които биха се появили след година, и така
нататък?
Отговор: Различните видове йога дават различни опитности.
Практиката на Пранаяма Хатха Крия Йога, например, биха дали
степенувани серии на психически опитности. Виждане на всякакви видове
ефирни светлини и чуване на определени Aнахата звуци принадлежат към
тази категория.
Мъдреците изложили тези видове йога дават множество
различни стадии на духовни опитности. Така когато Kундалини минава от
чакра на чакра, йоги има определени, проверени опитности. Това е така,
защото всяка чакра обуславя определена Tатва (елемент), и затова
съвършеното й овладяване дава определени опитности.
Подобно при тантричната Садхана също така, са били способни да
дефинират графика на духовните опитности. Всяка Садхана има своите
определени Сидхи; и затова, опитностите на всички Садхак следващи
определена Садхана са неизменно същите.
Но всички тези опитности са нисши оптности от посредствен тип.
Тези психични опитности не свидетелстват задължително за духовния
прогрес на ученика. Дори опитностите на Бхакта като настръхване на
кожата, проливане на сълзи и т.н., въпреки че са съвършено
класифицирани, както тези на Хатха Йога практикуващия, не обозначават
задължително духовния прогрес.
Когато навлезете в домейна на Духа, вие идвате в сферата на
Безкрайното. Безкрайни са видовете йога и безкрайни са също и
опитностите. Всеки практикуващ йога е уникален сам по себе си. За себе
си, той е довел своите собствени самскари и васани и се стреми по своя
собствен път да достигне целта. Тези двете, взаимодействащи си едни с
други, му дават различни опитности.
Например, когато доближи тренсцаденталната, безкрайна, безсмъртна Същност,
аспирантът може да се наслади на огромен вътрешен мир и неописуемо щастие.
Той не е лесно уязвим от тези които са около него. Не само това,
той е способен да излъчва мир и щастие на тези които идват в контакт с него.
Той става добър и излъчва доброта.
Затова ученикът, който прогресира към реализация на Бог израства в доброта.
Неговите лоши качества бавно изчезват и се заместват от възвишени качества.
Ако този най-важен елемент не присъства, тогава всички други видения и
звуци практически са безполезни.
Само чрез самото си присъствие напредналият йоги е
способен да вдъхновява хората и да ги води към по-добър живот, да ги
освободи от омраза и злонамереност. Неговото сърце е изпълнено с
космическа любов, и затова той служи на всички спонтанно и
безкористно. Това са истинските знаци на духовния прогрес.
Но освен всички тези, има една най-крайна опитност. Тя е
неописуема. Мирът и щастието, ненарушимото спокойствие на ума, всички
те са чудесни знаци за прогреса, но те не представляват целта. Целта е
да се стане Бог. Вие трябва да станете едно с Бог.
Това се постига чрез непрекъсваема практика на медитация, след установяване на
качества и добрина. Няма думи които могат да опишат това върховно
преживяване, когато йоги става едно с Бог.
===================================
Шивананда Дейли |
|
_________________ Истинският Гуру е в теб! Намери го ...
|
|
|
|
|
|
Не Можете да пускате нови теми Не Можете да отговаряте на темите Не Можете да променяте съобщенията си Не Можете да изтривате съобщенията си Не Можете да гласувате в анкети
|
НАЧАЛО / Към уебсайта
|
|