Автор |
Съобщение |
Didi
Регистриран на: 29 Авг 2007
Мнения: 1542
Местожителство: Варна , морето ... сините вълни ! :)
|
Пуснато на: Сря Юни 18, 2008 9:33 am
Заглавие : ?????? ????????
|
|
|
Когато ученикът открива в себе си психически способности, призраците го обграждат с плътен пръстен и започват да го преследват навсякъде. Най-често тези способности се дават на ученика за проверка на качествата и стабилността на нивото на духовното му развитие. Как ще се разпореди той с тях? На какво ще задейства? Ще успее ли той да обуздае гордостта и тщеславието и няма ли да използва новите си таланти, за да получи известност, признание или (което не е изключено) за да се обкръжи с тълпа поклонници и обожатели и да се опива от техния възторг и ласкателства? Възможностите тук са неограничени. Но е възможно също той да предпочете да се скрие зад стените на дома си и смирено да използва своите таланти за благото на ближния, без да афишира способностите си и като избягва излишен шум.
Обширен е диапазонът и разнообразни са оттенъците и вариациите на психичните способности, от най-ниските до най-високите, но всички те без изключение ни се дават за проверка на нашата проницателност. Много от учениците често подхождат доста несамокритично към своите собствени вътрешни чувства и преживявания и ги приемат за чиста монета, а на много от тях даже през ум не им минава да се замислят или да си зададат въпрос за истинността на всичко, което виждат, чувстват, усещат или преживяват.
Както и да е, тези способности се дават на всички ученици с цел тренировка, за да сформират полезен и послушен на волята на душата инструмент.
За съжаление много от учениците смятат, че посочените способности, напротив, са призвани да бъдат не оръдие на душата, а на собствената им личност. Затова, ако ученикът тайно усеща някаква неувереност в собствените сили или по отношение на собствената личност, той без да се замисля ще се възползва от тези способности като удобно средство да се самоутвърди и по възможност да заглуши постоянно потискания комплекс за малоценност по отношение на външния свят.
Проницателност, драги мои братя и сестри! Именно нея трябва да развивате денонощно. Никога не приемайте за чиста монета това, което виждате, чувате или чувствате във фините светове. Най-често това са просто заблуди, които са призвани да пробудят и развият вашата духовна проницателност.
Нали вие никога няма да започнете да се държите толкова доверчиво и простодушно във физическия свят. Във всички въпроси вие непременно ще поискате внимателно да прецените и обмислите същността на нещата и чак след това е възможно да решите, че имате право да изкажете своето мнение за правомерността на даден факт. Но както е долу, така е и горе. За това внимавайте да не изпаднете в свръхнаивност и да не станете жертва на илюзии и призраци. Тъй като само когато ученикът е действително кротък и със смирение приема тези способности като дар свише, а също така постоянно проверява, анализира и контролира себе си и подбудите си, само тогава с голяма вероятност може да се предполага, че той оценява и тълкува ситуацията в истинската й светлина.
Щом ученикът почувства потребност да се утвърди в очите на другите, описвайки своите психически способности, вътрешното ухо на по-тренирания ученик веднага трябва да чуе и да обърне внимание на този тревожен сигнал. Когато душата дойде на власт, тя неизменно ще се старае да прилага тези способности със съответстващи на случая проницателност и смирение, насочвайки ги в служба на ближния, а значи и на целия свят. В някакъв момент във всички нас ще се разкрият тези скрити, таящи се във всеки, но все още непроявили се природни способности и тогава веднага ще стане ясно кой колко струва и доколко духовно зрял е всеки ученик. Най-добрият начин на защита от лъжливия психизъм - това е развитието в себе си на такива качества, каквито са безкористността, смирението и духовността. |
|
_________________ |
|
|
|
|
|
Не Можете да пускате нови теми Не Можете да отговаряте на темите Не Можете да променяте съобщенията си Не Можете да изтривате съобщенията си Не Можете да гласувате в анкети
|
НАЧАЛО / Към уебсайта
|
|