Автор |
Съобщение |
Valia
Регистриран на: 14 Сеп 2009
Мнения: 321
|
Пуснато на: Сря Апр 07, 2010 8:19 pm
Заглавие : Магията на числата
|
|
|
Природата в числа
Много красиво направено клипче за числата на Фибоначи, златното сечение и математическите зависимости на природния свят. Насладете се на красотата и хармонията
|
|
_________________ |
|
|
|
Маг Живин
Регистриран на: 29 Дек 2006
Мнения: 1558
Местожителство: София
|
Пуснато на: Сря Апр 07, 2010 9:12 pm
Заглавие :
|
|
|
Красиво. Напомня ми за онзи разговор между двама математици, които обсъждали трети. Единият питал как е общия им познат и с каква математика се занимава в момента, а другият отговорил: "А-а, той стана поет. Нямаше достатъчно въображение, за да се занимава с математика"... |
|
_________________ "Всекиму своето!" |
|
|
|
Красимира
Регистриран на: 30 Мар 2010
Мнения: 167
|
Пуснато на: Сря Апр 07, 2010 10:47 pm
Заглавие :
|
|
|
Здравейте, Valia! За първи път пиша във форума, искам да Ви благодаря за красивия видео-клип. Никога не ми е "вървяло" в математиката, но като всяка наука и тя има много допирни точки с необозримото, за много дори тя е самото Необозримо. Този клип ми припомни завещанието на Петър Дънов, че човек първо трябва да изучава земните науки, преди да стане готов да разбере небесните. От малкото негови книги, които съм прочела, съм научила едно: "Учи докато си жив". Нека приведа негов цитат: "Интересно е онова, което човек не знае. В природата ние сме дошли да учим онова, което не знаем, а не това, което знаем. Цялото нещастие е, че повтаряме онова, което вече знаем." За разлика от НЮ Ейдж философстването, че целият ни живот може мигновено да се промени, ако като телета повтаряме позитивни афирмации. Това си е вид промиване на мозъци и още по-болезнено подсъзнателно бягство от живата реалност. |
|
|
|
|
|
Красимира
Регистриран на: 30 Мар 2010
Мнения: 167
|
Пуснато на: Сря Апр 07, 2010 10:58 pm
Заглавие :
|
|
|
Само искам да поясня защо написах всичко това. И аз, навярно като много други, се бях заблудила, че искам да чета и изучавам само "духовното". Живея в Дания, където НЮ Ейдж вълната направо е стопирала начина на много да разсъждават трезво. Не може човек да каже, че науките - тези университетските - са просто без значение за сферата на духовното. Всичко е свързано по някакъв красив начин, който още не съм разбрала, но леко предчувствам. Това да учиш "духовното" означава да си наясно със земното - било то математика, анатомия, геология и т.н. |
|
|
|
|
|
Маг Живин
Регистриран на: 29 Дек 2006
Мнения: 1558
Местожителство: София
|
Пуснато на: Чет Апр 08, 2010 8:04 am
Заглавие :
|
|
|
Здравей, Красимира и добре дошла. Няма нужда да ни опираш в авторитети, за да ни убедиш в правотата на онова, което казваш. Духовното и земното са изражения на единството. Пренебрегването или изкуственото им деление и противопоставяне си е чисто (според мен направо углавно) престъпление.
Въпросът е в намирането на динамичния баланс между тях в житейския ни път. Правилно е, че Ню ейдж нанесе и нанася доста вреди. Но все пак зависи в "чии ръце" попада. В ръцете на фанатика и клечката за зъби е смъртоносно оръжие.
Мнозина предпочитат да "намерят възможно най-бързо цялата и единствена истина" и после да не си дават чак толкова зор, но това вече си е разговор за темата за духовния мързел.
Та мисълта ми е, че си права. За да дириш духовното познание, трябва да държиш под око и земното знание, както и обратното - за да търсиш земното знание, трябва да отчиташ и духовното познание...
Иначе нашльопваш в ню ейдж или пък в научен позитивизъм, който пък е негативизъм или пейоризация на всичко останало. |
|
_________________ "Всекиму своето!" |
|
|
|
Valia
Регистриран на: 14 Сеп 2009
Мнения: 321
|
Пуснато на: Чет Апр 08, 2010 10:16 am
Заглавие :
|
|
|
Маг Живин написа: | "А-а, той стана поет. Нямаше достатъчно въображение, за да се занимава с математика"... |
Хехехехе Много хубаво казано!
Срамота е, че така осакатяват математиката в училище и карат децата да я намразват. Те виждат само скучни сметки и формули за зубрене, рядко някой им показва красотата! В математиката има много повече от формулки, уравнения и неравенства. Примерно, има страхотни физико-математични теории дето обясняват черните дупки, или изкривяванията на времепространството...
Аз успях само да надникна в необятния свят на математиката, защото не ми достигна капацитет за абстрактно мислене да отида много далече. С компютрите е по-лесно, всичко е точно и определено. Дори така наречения "изкуствен интелект" се подчинява на предварително зададени формули, и нищо повече.
Много съм съгласна, че трябва да има баланс. Толкова гениални математици се побъркаха, защото се загубиха в абстрактното и земното тотално им се изплъзна. Като в "Красив Ум" примерно (Beautiful Mind). Изпадането в крайности не води до нищо добро
Имам у дома едно материалче за Питагор, математиката и музиката, мисля че се говореше за изобретяването на съвременната система за запис на музикални ноти. Ще се постарая довечера да го изровя, и да ви зарадвам с него |
|
_________________ |
|
|
|
AUDAN
Регистриран на: 29 Дек 2006
Мнения: 2260
Местожителство: България,Земята...засега
|
Пуснато на: Чет Апр 08, 2010 11:13 am
Заглавие :
|
|
|
Valia написа: | Маг Живин написа: | "А-а, той стана поет. Нямаше достатъчно въображение, за да се занимава с математика"... |
Хехехехе Много хубаво казано!
Срамота е, че така осакатяват математиката в училище и карат децата да я намразват. Те виждат само скучни сметки и формули за зубрене, рядко някой им показва красотата! | Валерия, аз не съм запален по математиката - веднага си казвам. Особено по т.нар. "елементарна математика" (която хич не е елементарна, ма туй е друг въпрос). Т.е. тази, която се учи в средния курс.
Обаче ... наложи ми се да изучавам "висша математика" и бях направо очарован!!! Това си е направо творчество, сравнимо с тризмерно рисуване.
Та ето и изводът :
изучаването на "елементарната математика" е като изучаването на нотите и първите стъпки в свиренето на цигулка, например. До Вивалди и Паганини има доста скука и мазоли по пръстите.
Нали така, Валерия?
МАТЕМАТИКА В КАРТИНИ
Фракталът е геометричен обект, който е радикално „начупен“. Терминът фрактал(от латинското fractus, счупен) е въведен през 1975 г. от Беноа Манделборт, за да привлече вниманието към тези обекти.
Различни видове фрактали са първоначално изучавани като математически обекти и терминът „фрактал“ е получил различни точни дефиниции.
Фракталната геометрия е клон от математиката, който изучава фракталите и особеното им поведение. Тя намира приложение в науката , техниката и компютърното изкуство.
Ето още няколко фрактала :
---------------------------------
izkustvo.blog.bg/
А ето ви линк към форум. Меслех да взема само части , но толкова добре е направено оформянето цветово, та щеше да е кощунство от моя страна да разваля тази хармония.
Насладете се и вие!
Фрактали |
|
_________________ "Справедливост без Сила е само Добро Пожелание!", IYI |
|
|
|
merigi
Регистриран на: 24 Фев 2007
Мнения: 250
|
Пуснато на: Чет Апр 08, 2010 9:01 pm
Заглавие : Здравейте!
|
|
|
Не спирам да ги гледам горните картини
Макар ,че съм взела висша математика и теория на вероятностите, бях забравила колко е увличащо.От няколко месеци ми се наложи да решавам задачи по математика и толкова ме грабна математиката, защото в задачките се крие интригуваща нотка...даже далеч по приятно ми е отколкото да пиша теми по литература |
|
|
|
|
|
СЕЛЕНА Ярослава Велесова
Регистриран на: 29 Дек 2006
Мнения: 12569
Местожителство: София
|
Пуснато на: Пет Апр 09, 2010 12:17 pm
Заглавие :
|
|
|
Красимира написа: | Това да учиш "духовното" означава да си наясно със земното - било то математика, анатомия, геология и т.н. |
Никой и нищо не може да те научи на духовност, Красимира!
Духовността просто не се учи - тя се разбира.
Тя е онази природна интелигентност, която няма нищо общо с интелектуалщината, придобита по съвсем изкуствен начин именно чрез учене (било то в университетите или по някакъв друг начин).
Духовността е проявление на естествеността на природната интелигентност.
Нима котката, която знае коя тревичка да откъсне и изяде за да се излекува, е учила някъде това нещо?!
Време е да разбереш тези неща, Красимира!
В университетите не се преподава истината за Живота - съвсем тенденциозно, разбира се.
И това, което човек учи в универстетите, изобщо не може да бъде какъвто и да било критерий за каквото и да било, защото по принцип критерий не съществува.
Ню Ейдж е твърде далеч от истинския смисъл за духовните понятия.
|
|
_________________ Истинският Гуру е в теб! Намери го ...
|
|
|
|
СЕЛЕНА Ярослава Велесова
Регистриран на: 29 Дек 2006
Мнения: 12569
Местожителство: София
|
Пуснато на: Пет Апр 09, 2010 12:43 pm
Заглавие :
|
|
|
Фракталността изразена като модел на висшата математика може да се конкретизира със следното понятие: Цветето на Живота.
В Цветето на Живота е съчетана цялата тази фракталност основаваща се на геометричната прогресия, която е цялостен израз на Твореца - онази Божествена Същност създала всичко и всички.
Наричаме я още по-простичко Бог или...Брахман.
Бог не може да бъде изучен, той може да бъде разбран...в известен смисъл, никога в пълен. |
|
_________________ Истинският Гуру е в теб! Намери го ...
|
|
|
|
Красимира
Регистриран на: 30 Мар 2010
Мнения: 167
|
Пуснато на: Пет Апр 09, 2010 7:27 pm
Заглавие :
|
|
|
Здравейте, Маг Селена!
Най-искрено Ви благодаря за отговора. Останах с впечатлението, че това, което ми казвате е, че човек по-скоро трябва да си Спомни, това, което винаги е знаел, а не да го търси по интелектуален път. Аз поне така Ви разбирам. Тогава, според мен, отпада нуждата от духовен учител. Единственото, което духовно извисените хора могат да направят е да ни помогнат сами да разрушим илЮзиите си. |
|
|
|
|
|
СЕЛЕНА Ярослава Велесова
Регистриран на: 29 Дек 2006
Мнения: 12569
Местожителство: София
|
Пуснато на: Пет Апр 09, 2010 7:50 pm
Заглавие :
|
|
|
Точно така - разбрала си ме абсолютно правилно, Красимира! |
|
_________________ Истинският Гуру е в теб! Намери го ...
|
|
|
|
|
|
Не Можете да пускате нови теми Не Можете да отговаряте на темите Не Можете да променяте съобщенията си Не Можете да изтривате съобщенията си Не Можете да гласувате в анкети
|
НАЧАЛО / Към уебсайта
|