НАЧАЛО / Към уебсайта
Въпроси/Отговори Въпроси/Отговори Търсене Търсене Потребители Потребители Потребителски групи Потребителски групи
Профил Профил Влезте, за да видите съобщенията си Влезте, за да видите съобщенията си Регистрирайте се Регистрирайте се Вход Вход
В момента е: Пет Ное 22, 2024 11:32 pm Вижте мненията без отговор
Чувството за непълноценност се заражда още в детството
Създайте нова темаНапишете отговор
Предишната тема Следващата тема
Автор Съобщение
kati




Регистриран на: 30 Дек 2006
Мнения: 4761
Местожителство: София
Пуснато наПуснато на: Сря Окт 17, 2007 10:29 am
МнениеЗаглавие : ????????? ?? ?????????????? ?? ??????? ??? ? ?????????
Отговорете с цитат

Целият човешки живот, според класическата периодизация на известния учен и психолог Ерик Ериксон, се разделя на т.нар. периоди на “психосоциални кризи”. Те са общо осем, като четири са характерни за детския период.

• Първият период на доверие или недоверие към света продължава от раждането до втората година.

• Вторият период на автономия продължава от 2 до 4 година –т.нар. “фаза на ината”.

• Третият период на инициативата е характерен за възрастта от 4 до 6 години и е много важен за самоутвърждаването на личността.

• Четвъртият период на активност обхваща възрастта от 6 до 11 години. Детето вече е ученик, т.е. вече е част от някакво общество. То се сравнява с другите, оценява себе си и постигнатото чрез положения труд.

В случай на положителна оценка то получава истинско удоволствие от добре свършената работа. Затова подкрепата и поощрението от страна на възрастните през този период са особено важни (при това не само от страна на родителите, но и на учителите).

Именно през този четвърти период психолозите се сблъскват с най-разпространената грешка на възрастните, които се стремят твърде много да натоварят своето дете. Алианс, кръжоци, секции, училище с разширено изучаване на езици и т.н.

При подобно натоварване съвсем логично детето не може да постига успехи във всички сфери. То започва да губи удоволствието от успешно изпълнената работа. Вместо чувство на радост го завладява чувството за непълноценност и неспособност, особено ако през цялото време то е сравнявано с друго дете.

През този период е особено важно правилно да се разпределят натоварванията. Детето трябва да получава удоволствие от всичко, което прави. Главното е то да бъде възпитано да довършва докрай започнатото и да умее да се радва на добре свършената работа.

А родителите трябва да го наблюдават, да го стимулират за свършване на работата до край и да променят своята тактика, ако забележат грешки от своя страна.
Вижте профила на потребителяИзпратете лично съобщениеИзпрати мейла Върнете се в началото
СЕЛЕНА Ярослава Велесова




Регистриран на: 29 Дек 2006
Мнения: 12569
Местожителство: София
Пуснато наПуснато на: Сря Окт 17, 2007 11:07 am
МнениеЗаглавие : Re: ????????? ?? ?????????????? ?? ??????? ??? ? ?????????
Отговорете с цитат

kati написа:
Целият човешки живот, според класическата периодизация на известния учен и психолог Ерик Ериксон, се разделя на т.нар. периоди на “психосоциални кризи”. Те са общо осем, като четири са характерни за детския период.

• Първият период на доверие или недоверие към света продължава от раждането до втората година.

• Вторият период на автономия продължава от 2 до 4 година –т.нар. “фаза на ината”.

• Третият период на инициативата е характерен за възрастта от 4 до 6 години и е много важен за самоутвърждаването на личността.

• Четвъртият период на активност обхваща възрастта от 6 до 11 години. Детето вече е ученик, т.е. вече е част от някакво общество. То се сравнява с другите, оценява себе си и постигнатото чрез положения труд.


Именно през този четвърти период психолозите се сблъскват с най-разпространената грешка на възрастните, които се стремят твърде много да натоварят своето дете. Алианс, кръжоци, секции, училище с разширено изучаване на езици и т.н.

При подобно натоварване съвсем логично детето не може да постига успехи във всички сфери. То започва да губи удоволствието от успешно изпълнената работа.

Детето трябва да получава удоволствие от всичко, което прави.


А родителите трябва да го наблюдават, да го стимулират за свършване на работата до край и да променят своята тактика, ако забележат грешки от своя страна.


Прав е Ерик Ериксон за някои неща, но ... за това,че детето трябва да получава удоволствие от всичко, което прави не е прав ... сори ... Rolling Eyes Confused

Детето от малко - от така наречения втори период на "психосоциалната му криза" - трябва да бъде възпитавано и насочвано към проявлението наречено отговорност.

Само чрез този фактор то би могло да изгради от себе пълноценна личност ... всичко останало просто са неверни "философски" брътвежи и нищо повече. Rolling Eyes

_________________
Истинският Гуру е в теб! Намери го ...
Вижте профила на потребителяИзпратете лично съобщениеИзпрати мейлаICQ Номер Върнете се в началото
Покажи мнения от преди:    
Предишната тема Предишната тема
Създайте нова темаНапишете отговор

Идете на:   

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети


НАЧАЛО / Към уебсайта

Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group
style : saphir :: valid : xhtml css
Translation by: Boby Dimitrov