НАЧАЛО / Към уебсайта
Въпроси/Отговори Въпроси/Отговори Търсене Търсене Потребители Потребители Потребителски групи Потребителски групи
Профил Профил Влезте, за да видите съобщенията си Влезте, за да видите съобщенията си Регистрирайте се Регистрирайте се Вход Вход
В момента е: Пон Ное 25, 2024 5:58 am Вижте мненията без отговор
Активното въображение
Създайте нова темаНапишете отговор
Предишната тема Следващата тема
Автор Съобщение
СЕЛЕНА Ярослава Велесова




Регистриран на: 29 Дек 2006
Мнения: 12569
Местожителство: София
Пуснато наПуснато на: Пон Апр 30, 2012 11:30 am
МнениеЗаглавие : Активното въображение
Отговорете с цитат

"Ако родите това, което е вътре във вас, то ще ви спаси.
Ако не родите това, което е вътре във вас, то ще ви убие”

Евангелие на Фома


Активното въображение е една от най-добрите практики за самоусъвършенстване и самопознание. Активното въображение е общуване с различните части на вашето АЗ, които живеят в безсъзнателното. Активното въображение е ефективна методика за постигане промяна на съзнанието и преживяване на необичаен опит. Използвайки активното въображение можете лесно и устойчиво да достигате състояния, подобни на осъзнатия сън и астралните пътешествия. Може да се каже и така – с негова помощ общувате със своите проекции във метафизическите пространства.

Активното въображение е една от разновидностите на медитацията. При използването на активното въображение всички енергийни структури и взаимодействието им можете да си ги представите както си пожелаете – като някакви фигури, различни същества или дори като герои от света на вашите фантазии с техните приключения, подвизи и чувства. Разумът ви осъзнато наблюдава вътрешния ви свят, в който вашите герои живеят, разговарят, разсъждават, сприятеляват се и се сдобиват с врагове със същностите населяващи този свят, общуват със живеещи в безсъзнателното мъдреци.

Активното въображение прилича на сън, разликата е в това, че когато изпитвате тези усещания не спите, а изцяло осъзнавате случващото се. Както и при съня, в активното въображение изобразяването е символично, но вие стигате само до нивото, където все още запазвате контрол над съзнанието.

Същността на активното въображение е в това, че при самия процес се създават условия за активност на въображението, т.е. ние създаваме някакви рамки, в които да се развиват различни зрителни или други образи. Насочвайки тези рамки като телескоп, към едни или други задачи, можем да видим спонтанно възникващи образи, свързани с поставената задача.
Хората имат различни способности за активно въображение. Едни веднага виждат въображаеми образи и чуват разговора им. За други е нужно време, за да се научат да различават въображаемите си образи. Първоначално те се приемат смътно и едва доловимо. Може да се говори за тях, да се взима нечия страна и да се изразява мнение на страната.

Първоначално ще ви се струва, че си говорите сами, че това е измислено от въображението и фантазията ви, но скоро ще усетите, че някои изказвания са на някаква вътрешна същност – вие изобщо не сте ги мислили. Все още без да възприемате образи, ще почувствате, че различните мисли и фрази предизвикват различни емоции и усещания, които предизвикват у вас съгласие или съпротива. Наблюдавайки вътрешните същности, постепенно ще се научите да ги виждате като персонажи, образи и да следите взаимоотношенията им.

Активното въображения е точката на пресичане, границата, където започват да си сътрудничат съзнателното и безсъзнателното. В резултат на това сътрудничество възниква хармонията и човек преминава от конфликтите и проблемите към единството на Душата и Разума, разширеното съзнание и божественото битие. Можете да започнете с това просто да погледнете в себе си, да освободите ума си и наблюдавате вътрешното си пространство, изчаквайки.

Появилите се образи ви носят съобщения от безсъзнателното ви, от подсъзнанието. Постепенно възникналите образи ще започнат да се развиват и да си взаимодействат. Ако не се намесвате и им позволите да съществуват и се развиват, то те могат да ви подскажат много неща.

Голяма част от активното въображение е игра на фантазията, но има вероятност понякога въображението да отвори вратата към нещо повече. И въпреки, че засега за това няма ясни доказателства, добре е да си останете открити за възможността за среща с някакви проявления на безсъзнателното. Това не означава, че в живота си трябва да се молите на странични същества, които могат да ви се привидят. Но ако ви предупреждават за някаква опасност, то би трябвало да го имате предвид.



Или ако изпитвате някакъв дискомфорт е възможно да го откриете в себе си и да го наблюдавате. Енергийно усещане може да се формира във всяко същество или образ и да има общуване между вас. Не го потискайте, позволете му да се прояви самостоятелно. Възможно е да ви разкаже, защо ви досажда, и с какво можете да му помогнете. С такъв подход се решава главната задача за катарзис, за освобождаване на тялото от някаква вредна материя, а душата от болезнени ефекти, като на някои части на безсъзнателно се даде възможността да изразят себе си и станат осъзнати.

Активното въображение се отличава от обикновената фантазия и мечтата с това, че фантазираме и мечтаем за желаното, а в активното въображение няма значение, за какво точно. При него има не само приятни усещания, а и страхове също, тревоги и болка. В активното въображение си общувате с всички тези енергии, присъщи на личността ви, намирате изхода за тях и се учите да си сътрудничите с тях и дори ги използвате за собственото си благо. За влизане в активното въображение може да се използва и безпокойството. Мнозина от вас са в такова състояние, дори повечето постоянно са в него.

Ние се стремим да не забелязваме тези усещания, крием се от тях в ежедневието чрез различни развлечения, алкохол (активното въображение е несъвместимо с употребяването на алкохол и наркотици. За добрия сеанс на активното въображение, не са нужни допълнителни стимулатори, защото по-скоро ще направят безсмислен сеанса) или пък се отдаваме на мечтите за жизнени постижения, които ни се струва, че ще ни избавят от безпокойството. В съзнанието ни възниква фантазията, в която ние сме успешни, добили целта си, ние сме победители.

Но избягваме срещите с противоположното, негативните енергии, като примерно, чувството на унизително поражение и не даваме на другото си АЗ да се изрази. И то се изразява чрез безпокойството, тревожното състояние, душевния дискомфорт. При съпротивата на това чувство се образува енергиен блокаж, при който енергията не тече и не се развива съзнанието. Поради това и обкръжаващата ни реалност не се променя също, ние отново и отново, от година в година попадаме в подобни ситуации и преживявания.

Активното въображение ни дава възможността да проникнем в безпокойството, да направим контакт с него и да си изясним, кой или какво вътре в нас е в състояние на конфликт и за да направим нещо за това. При правилно използваното активно въображение чувствата и емоциите винаги са задействани. Вие можете да изпитате щастие, мъка, заинтересованост, гняв, или каквито и да е други човешки прояви. Това е спектакъл, в който участвате толкова пълноценно, както в реалния живот и също сте заинтересовани от него. Когато се занимавате с активно въображение, в личността ви наистина се случват промени.

Безсъзнателното не стои на едно място в неподвижност и покой, напротив – то е заето от непрестанно движение, прегрупиране, превъплъщение на съдържимото в други структури и нива. Позволявайки на енергиите да се развиват, ние хармонизираме техните потребности с тези на съзнателното ни същество. Променят се отношенията между осъзнаваемата личност и безсъзнателното. Ако има невротичен дисбаланс между социалните, инстинктивните и морални принципи и ценностите на безсъзнателното, то това напрежение може да се разреди и противоположностите да се свържат в едно. Това ще направи живота ви по-богат и наситен.

Един бизнесмен, след семинар по развитие на интуицията и въображението, започвал всеки работен ден със записването на вътрешните образи и усещания, след което ги давал на секретарката за печат. Секретарката му се надсмивала. Веднъж той записал образа на заек, който бързо се спускал със ски от върха, след което започнал бавно да изкачва по-високия връх. Пред вътрешния му поглед изникнала разперена ръка с отчетливите си 5 пръста. Според вътрешното му усещане, той асоциирал образа на заека с компанията по производство на градински инвентар, чиито акции смятал да откупува.

Търсенето на акциите било толкова голямо, че той закъснял, акциите били изкупени от по-чевръсти компании и цената им в края на деня се изкачила с над 25 % от първоначалната. Тогава бизнесмена си спомнил, че заека се спускал от върха надолу. И действително след известно време търсенето на акциите рязко спаднало. Цената паднала под първоначалната. Всички изгубили интерес към акциите на тази компания. Аналитиците охарактеризирали положението като крах.

Но този бизнесмен, помнейки, че след спускането на заека е видял и изкачването му на по-висок връх, продължил да наблюдава курса на акциите. Когато цената им паднала до 5 долара, си спомнил за 5-те пръста от въображението му и започнал да изкупува акциите. На следващия ден направил голяма поръчка за покупка на акции. Акциите започнали да растат бавно. Той продължавал да купува акции. След няколко месеца цената им достигнала първоначалната и продължила да расте. В крайна сметка, когато продал акциите при новия пик на търсенето им, той приключил най-голямата сделка в живота си. Секретарката вече не се надсмивала.



Може да изглежда, че образът е неустойчив – картинките мърдат и през цялото време се променят. Изберете си само една картинка и се придържайте към нея. Може би трябва по-дълго да походите из пейзажа, докато не изкристализира и се стабилизира картинката. Възможно е потокът ментални образи да е премрежен от изблици на зрителни образи, които принципно уж са към същата тема, но не съвсем. Трябва да се задържа вниманието върху менталните образи, като се разглеждат зрителните само като коментари към тях. След известно време нещата ще се изгладят.

Ментален екран - това е вътрешен екран, върху който проектираме зрителните образи с отворени очи, в бодърстващо състояние. Това са образи, които в никаква степен не засенчват това, което виждаме обичайно. Менталният екран се характеризира обикновено с неголямо разрешение, неголеми размери и „бледи” цветове. Но когато човек се концентрира върху менталния екран, образите върху него могат да станат толкова силни и ясни, че да предизвикат голям емоционален отклик. Менталният екран се използва при четенето на книги – ние си представяме образите от сюжета, но това не ни пречи да виждаме буквите!

При това, менталния екран при четенето на книги е обемен и многомерен. Дейността му е свързана не с отпускане, а с активиране на мозъка. Затова дори и по време на разходка образите върху него могат да са субективно по-ярки (т.е. да влияят силно на вниманието и го обземат), отколкото, когато лежиш на леглото и се опитваш да си представиш нещо ментално.

Обратното, в началото, отпуснатият човек може да попадне в стадия, където дотолкова се натоварва, че менталния екран вече не работи, но и не е толкова отпуснат, за да се случва нещо на визуалния екран. Тъй като в напрегнатото ни общество е по-лесно да се постигне активизация, отколкото отпускане, активното въображения на първо място е ориентирано към менталния екран. Освен това образите от менталния екран са по-близки до ума, следователно и по-лесно контролируеми.

Визуален екран - това са образите, които виждаме със затворени очи. Ако тези образи биха били видни при отворени очи, то те биха се наслагвали върху околния свят подобно на халюцинациите и биха ни пречили да го възприемаме. Не е чудно, че при отворени очи тази способност е затормозена. Класически пример за визуални образи са хипнотичните образи и сънищата. Някои хора, предимно млади жени и деца, могат да създават образи на визуалния екран още със затварянето на очите си. други не го могат и се стремят да го постигнат чрез наркотици, езотерически практики и т.н.

Фактически, целта на усилията им е да преведат информацията от единия екран върху другия, макар и не напълно го осъзнават. Сигурно очакват, че образите на визуалния екран ще са принципно различни от менталните. Но вместо да се губят толкова усилия и да рискуват с пробива във визуалния екран, е важното да разберат, че образите на менталния екран могат да предизвикват същото количество емоции, да са толкова разнообразни и нови и да носят същото количество достоверна информация.

Тоест борбата за визуалния екран е подобна на спортния интерес. От друга страна, много водещи тренинги, духовни учители и т.н. с прекрасна способност за визуализация, не разбират, че техните небрежни ученици са устроени по друг начин и в отговор на предложението да видят нещо, те не могат да го видят. Това води до разочарование и в едните, и в другите.


Превод: Анита,
yosif.net

_________________
Истинският Гуру е в теб! Намери го ...
Вижте профила на потребителяИзпратете лично съобщениеИзпрати мейлаICQ Номер Върнете се в началото
Покажи мнения от преди:    
Предишната тема Предишната тема
Създайте нова темаНапишете отговор

Идете на:   

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети


НАЧАЛО / Към уебсайта

Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group
style : saphir :: valid : xhtml css
Translation by: Boby Dimitrov