Банер
българска-носия.jpg

ОБУЧЕНИЕ АВС"Създай Себе си"

Банер

ВАЖНО!

Във връзка със зачестилите напоследък обаждания от хора, изгорели от "услугите" на измислени мошеници, представящи се за част от екипа на "Окултен Център Селена" уведомяваме най-учтиво, че екипът ни се състои от двама души Маг Селена и Маг Живин. Всяко друго позоваване на "Окултен Център Селена", на неговия Уебсайт, на авторските ни материали и регистрирани девизи и слогани е чист опит за измама и въвеждане в заблуждение на хората в беда с цел извличане на неправомерна печалба.

Екипът на "Окултен Център Селена"

Да бъдеш обикновен означава да си просветлен
Написано от Маг Селена   
Четвъртък, 16 Април 2009 17:38
Лаодзъ казва: да бъдеш обикновен, означава да си просветлен. То не е нещо специално, което човек трябва да постигне, то не е постижение, не е нещо, което човек трябва да добие. То си ти - в твоята абсолютна обикновеност разцъфтява. Да бъдеш необикновен, е бо­лестта на егото.

Егото винаги желае да бъде необикновено, нещо спе­циално, уникално, несравнимо - това е неутолимото жела­ние на егото. Ако можеш да станеш Рокфелер, това е добре; ако можеш да станеш Хитлер, също е добре. Или ако не можеш да станеш Рокфелер или Хитлер, тогава се отказваш от света и искаш да станеш Буда. Но стани някой, някой по-особен, историческа фигура.

Лаодзъ не се тревожи за просветлението и всички тези глупости. Той казва: просто бъди обикновен. Яж, когато огладнееш, пий, когато ожаднееш и отиди да спиш, когато ти се доспи. Бъди така естествен, както цялата природа и внезапно всичко е налице в цялото си великолепие. Нищо не е необходимо.

Да бъдеш обикновен е най-необикновеното състояние на съществуване, защото егото се разтваря. Егото е неуло­вимо. Отърваваш се от него в една посока, то се появява от друга. Избутваш го през едната врата, влизаш в стаята, а то седи на трона - влязло е през другата врата. Преди още да си влязъл вътре, то вече е там.

Имах приятел, който имаше малко коте. Попита ме, какво име да му даде. Нарекох котето "Его", защото егото е много лукаво, а котката, разбира се, е много хитра. Няма по-лукаво нещо от котката. И така, той го нарече "Его". Но постепенно на него му омръзна. Той беше самот­ник, беше ерген без жена и деца и искаше постоянно да бъ­де сам, но котката непрекъснато го безпокоеше. Отива да спи, "а тя му скача върху гърдите. Влизаше с изцапани с кръв лапи и съсипваше целия фотьойл или дрехите му, за­щото непрестанно ловеше мишки. Тя се превърна в проб­лем за него, а за един ерген, който никога не се е грижил за някой друг, тя стана по-досадна и от жена. Попита ме какво да прави. Това Его се превърна в проблем. Казах му:

- Егото винаги е проблем. Върви и я изхвърли. Той каза:
- Но тя познава всичко наоколо. Ще се върне обратно.
Казах му:
- Остави я в гората.
Той я занесе в гората, за да не може да намери пътя към неговия дом. Влязъл много навътре - и след това загу­бил пътя! Останало му само едно нещо, което можел да направи: пуснал котката да намери пътя, тръгнал след нея и се прибрал в къщи. Това бил единственият начин, нямало кой да пита. Котката се върнала обратно така сигурно, като пусната от лък стрела, без никакво колебание дори за миг накъде да тръгне.
Казах му:
- Твоята котка притежава до съвършенство качества­та на егото. Няма да можеш лесно да я изхвърлиш. Където и да я оставиш, когато се върнеш вкъщи, тя вече ще е там. А понякога може да се загубиш и ще трябва да я следваш, защото само тя знае пътя.

Егото винаги е умно - умно в своята лукавост. Лаодзъ не дава на егото никаква почва, никаква опорна точка върху която да застане, затова не говори за просветление. Затова, ако срещнеш Лаодзъ, недей да го питаш: Във внезапното просветление ли вярваш или в постепенното?" Той няма да ти отговори. Ще ти се смее: Каква глупост! Няма нужда от никакво просветление. Тази дума не е част от речника на Лаодзъ.

Той е съвсем обикновен. Казва: Просто бъди обикно­вен. Какъв е този стремеж да си необикновен, да бъдеш ня­кой? А ако не можеш да бъдеш някой в света, тогава поне стани просветлен. Но защо? Защо не можеш да бъдеш удовлетворен и задоволен от себе си такъв, какъвто си? Ако ме попиташ, да си удовлетворен със себе си такъв, какъвто си, е просветлението. То не е нещо специално, каквото са го направили да изглежда йогите: издигане на кундалини, излъчване на светлина, вътрешни преживявания, ангели и Бог, това и онова. Всичко това са глупости, ако разбираш за какво става дума. Просветлението не е нищо такова.

Всички тези неща - кундалини и светлината, Бог и ан­гелите, небесата и ада - са част от торбата на фокусника. Ти ги искаш - той незабавно ги създава, предлага ти ги. Ти предизвикваш търсенето, а фокусникът незабавно ти ги осигурява. Искаш нещо особено, той ти го осигурява. Той те експлоатира. Живее благодарение на твоите абсурдни желания

Лаодзъ е съвсем обикновен. Не притежава торба с фо­куси. Той казва: Защо просто да не бъдеш? Какво не му е наред на това? Какво не е наред в това, което ти си? Защо правиш усилия? И кой ще прави усилията? Ти ще ги пра­виш. Твоето усилие не може да се издигне над теб и какво­то и
да правиш, ти ще го правиш. Как може да се издигне над теб? Как може да е отвъд теб? Как можеш да се издиг­неш над себе си чрез собствените си усилия? Това е невъз­можно; опитваш се да направиш нещо невъзможно. Можеш да скачаш в продължение на хиляди живота и нищо няма да постигнеш.

Приеми себе си, това е единствената реалност, която съществува, това е единствената възможност, която същес­твува. Приеми себе си такъв, какъвто си и внезапно всичко е трансформирано. Приемането е думата за Лаодзъ, не просветлението - тоталното приемане, каквото и да е по­ложението. Нищо друго не е възможно.

Така стоят нещата. Това е начинът, по който се е слу­чило да бъдеш в тази необятна вселена. Този необятен кос­мос е пожелал да съществуваш по този начин - приеми го.

Възможни са само два избора: или отхвърляш себе си, или приемаш себе си. Ако отхвърлиш, тогава също има две възможности: отхвърляш по един светски начин или отх­върляш по един духовен начин. Ако отхвърлиш по светския начин, тогава това означава, че искаш да си по-красив, от­колкото си, искаш да си по-силен, отколкото си, искаш да си по-богат, отколкото си, искаш да имаш по-голяма къща, отколкото имаш.

Това означава да отхвърлиш себе си по светския начин. Ако отхвърлиш себе си по духовния начин, религиозния начин, това означава, че искаш да постигнеш синори, самадхи, просветление, нирвана; би искал да ста­неш Буда; би искал да притежаваш Бога; би искал да живе­еш в безкрайно блаженство. Така отхвърляш по религиоз­ния начин. И двата начина представляват отхвърляне, и двата са погрешни. За Лаодзъ и двата са еднакво абсурдни.

Твоят шумен пазар е пазар; твоят храм също е част от него. Твоите земни желания, са земни желания; твоите "неземни" желания също са желания и са земни. Всъщност не може да съществуват неземни желания. Желанието само по себе си е от този свят, земно. Желанието означава този свят. Искам да ти разкажа един анекдот.

Това се случило с един суфи. Бил прочут мистик, жи­веел сам и един ден внезапно бил събуден от пратеник на Бога.

Пратеникът казал:
- Твоите молитви са чути. Сега Върховното Същест­во, Създателят, е много доволен от теб. Можеш да искаш и всичко, което желаеш, ще бъде изпълнено. Искай, и то не­забавно ще бъде изпълнено.
Мистикът бил леко озадачен и казал:
- Пристигнал си малко късно. Когато се нуждаех от нещата, когато имах много желания, теб никакъв те няма­ше. Сега нямам желания, приел съм себе си, аз съм в абсо­лютен покой, в къщи. Сега не ме е грижа дори, дали Бог съществува или не, не се моля на него. Моля се, защото се чувствам добре. Спрял съм изобщо да мисля за него. Моите молитви вече не са адресирани към някой друг; Моля се по начина, по който дишам. Толкова е хубаво - дали Бог съ­ществува или не, е без значение. Дошъл си малко късно. Сега не притежавам желания.
Но ангелът казал:
- Това ще е оскърбление за Бога. Когато Той каже да искаш, значи трябва да искаш.
Човекът бил много озадачен, повдигнал рамене и ка­зал:
- Но какво да искам? Можеш ли да ми предложиш нещо, тъй като съм приел всичко и се чувствам така удов­летворен. Все пак отиди при Бога и му кажи, че съм благо­дарен. Предай му моите благодарности. Всичко е така, как­то трябва да бъде. Нищо не ми липсва, всичко е съвършено. Щастлив съм, блажен и не знам нищо за следващия момент. Този момент за мен е всичко, аз съм удовлетворен. Върви и му предай моите благодарности.
Ангелът обаче упорствал. Казал:
- Не, ще трябва да поискаш нещо - само от добро възпитание. Прояви поне малко разбиране.
Тогава човекът казал:
- Ако настояваш, тогава поискай от Бог да ме запази все така без желания. Да ми даде само едно нещо - да оста­на без желания или приемане, и двете означават едно и също нещо.

Желанието означава отхвърляне на нещо - искаш да си нещо друго; отсъствието на желания означава приемане - доволен си от нещата такива, каквито са Всъщност, не­щата са без значение, ти си щастлив. Ти си щастлив, това е същността. Лаодзъ казва: Бъди удовлетворен такъв, какъвто си, нищо друго не е необходимо - и след това внезапно всичко останало следва от само себе си. При дълбокото приемане, егото изчезва.

Егото съществува чрез отхвърлянето: когато отхвър­лиш нещо, егото се появява. Когато кажеш "не", егото се укрепва, но когато кажеш "да", тотално "да" на съществува­нето, това е най-великата медитация, в която можеш да навлезеш. При всички други медитации, ти можеш да нав­лезеш в тях, но ще трябва и да излезеш. Това е единствена­та медитация, в която влизаш и от която не можеш да изле­зеш, защото щом веднъж влезеш, ти повече не съществу­ваш. Никой не може да излезе от нея.

ОШО
osho.com


Добавете тази страница към любимата Ви социална мрежа, към любими, отметки....
 
Сходни статии
За сайта
© 2024 selenabg.com. Този сайт е притежание на Окултен Център Селена. Всички права запазени .