Според индийската традиция майката трябва да води много благочестив, хармоничен и уравновесен живот.
Според йога идентичността на бебето в утробата не е различна от тази на майката що се отнася до неговото хранене и растеж, за които то зависи изцяло от нея. Това има три аспекта, които ще разгледаме, преди да се спрем на мантрите.
Първият е прякото въздействие на ума на майката върху зародиша; вторият - разпознаването на определени думи и реакцията спрямо тях от зародиша или новороденото, и третият - впечатленията, които се наслагват в умственото поле на бебето от отношението и поведението на майката.
ТРИТЕ АСПЕКТА НА ОТЪЖДЕСТВЯВАНЕ
НАСТРОЕНИЕ НА МАЙКАТА Ако майката е напрегната, разстроена или потисната, ако умът й е отрицателно насочен, то нейното дишане, сърцебиене, дейността на жлезите с вътрешна секреция и хормоните в тялото ще повлияят върху зародиша. Чувствата, които се пораждат в нея, се превръщат в активност на жлезите и хормоните, което се предава на детето.
ЕЗИК Всички реагираме на определен език, на определени думи, защото това е средството за разбирателство, което използваме. Понятието за език и разбирането му автоматично се възприемат от детето чрез майчините реакции. То възприема не езика като такъв, а идеите или чувствата, изразени чрез него.
Освен това, има и несъзнателна подготовка, която формира нашите реакции. Когато чуе думата "идиот", или "милост", човек реагира по определен начин - по същия начин тази информация се предава на детето.
Семето на неговата реакция на думите "баща", "майка", "глупаво", "добро", вече съществува и тя може да повлияе на цялата му природа по положителен или отрицателен начин.
За това отново е отговорна майката. Смята се, че дори минути след раждането детето реагира на всеки звук от родния си език с определена мускулна реакиця или движение. Това не е неестествено, тъй като семето на тази реакция, на чувството, което върви с една дума, вече е посято още докато детето е в утробата.
Пъпната връв е физическата връзка, предаваща необходимите вещества за растежа и развитието на детето. Ако тялото на майката не е чисто, токсините повлияват на нероденото дете независимо от вградените в пъпната връв защитни механизми.
Според индийската традиция майката трябва да води много благочестив, хармоничен и уравновесен живот. Може би това не винаги е така днес, но по традиция бременните не работят и отделят повече време на слушане на религиозни или духовни текстове, на сатсанг, на пеене на мантри и пр.
Дори на Запад сега съветват бъдещите марки да не приемат храна, която може да повлияе отрицателно на зародиша, да избягваат всички умствени напрежения или безпокойства.
УМСТВЕНОТО ПОЛЕ Наслагването на впечатления в ума, или програамирането му, е третият аспект. В един сатсанг на Свамиджи той каза, че душата влиза в утробата след четвъртия месец, което е в съответствие с индийските поверия, и след това жената трябва много внимателно да контролира своето мислене, чувства, желания, и винаги да има положително отношение към живота.
Това е така, защото след влизането на душата, съзнанието е широко отворено за всякаква информаиця. Започва програмирането на ума с въвеждане на информация във формата на майчини реакции и езикова подготовка.
Това се нарича САМСКАРА. След четвъртия месец информацията, която влезе в зародиша, това всъщност е посяване семето на самскара. Това означава програмиране на ума да действа или да се държи по определен начин. Има много случаи, когато хора са научили свещените книги още в утробата.
МАНТРА И ПСИХИЧНО РАЗВИТИЕ Така, както разбираме това, мантрите нямат фактически превод. Те са съчетания от различни звуци или вибрации, които стимулират разалични области от спящата индивидуалност. Необходимо е да направим разграничение между мантра и молитва. Свами Ниранджанананда Сарасвати Сатсанг в Ганга Даршан - 1989 г.
Добавете тази страница към любимата Ви социална мрежа, към любими, отметки....
|