Банер
58413_144504342254723_7868234_n.jpg

ОБУЧЕНИЕ АВС"Създай Себе си"

Банер

ВАЖНО!

Във връзка със зачестилите напоследък обаждания от хора, изгорели от "услугите" на измислени мошеници, представящи се за част от екипа на "Окултен Център Селена" уведомяваме най-учтиво, че екипът ни се състои от двама души Маг Селена и Маг Живин. Всяко друго позоваване на "Окултен Център Селена", на неговия Уебсайт, на авторските ни материали и регистрирани девизи и слогани е чист опит за измама и въвеждане в заблуждение на хората в беда с цел извличане на неправомерна печалба.

Екипът на "Окултен Център Селена"

Позицията на Душата
Написано от Маг Селена   
Петък, 11 Декември 2009 21:27
Нашият дом е пълен със свобода и комфорт. Там е мястото където има
естествена обмяна на вяра, любов и обич. Невъобразимо е. Писанията казват, „Не
смей да опитваш немислимото с твоят разсъдък. Това поле е наистина над
капацитета на твоите мисли. То е с различна подредба на закони. Твоите
математически изчисления и заключения на този свят са описани чрез точки,
полета и твърди тела.

В настоящето ти си човек в света на твърдите тела и имаш
някакви ограничени асоциации с точки и полета по някакъв абстрактен начин. По
такъв начин как би могъл да изчислиш висшите неща, за които нямаш знание?
Начинът на живот и законите на тази страна са изцяло непознати за теб, така че ти
не можеш дори да опиташ да ги разискваш.

Тази равнина е с напълно различна природа. Затова, не бързай да вкараш тези неща в твоята експериментална лаборатория, тъй като те са отвъд капацитета на твоето мислене и това би било глупост.”

       Висшите неща съществуват, но обикновеният човек на този свят няма
никакво знание за тях. Ние придобиваме някакъв опит и някакво знание, но само до
дадена степен и стандарт. Ние не можем да си позволим да изчислим това което е
отвъд нашият досег.

Но тези, които всъщност имат опитност от тази платформа ще дойдат при нас и ще ни дадат някаква информация и тогава ние можем да направим някакво сравнение: „Този джентълмен с дадена опитност е написал това, другият джентълмен, който има опит и е експериментирал го е написал по друг частен начин.” По този начин ние можем да достигнем някакво разбиране от техните изследвания и тяхната реална връзка със субективната материя.

       В сферата на изследванията с телескопите ние можем да правим сравнения
за техните открития. Опитността на един изследовател с неговия телескоп е от
даден тип, но можем да чуем и за друга опитност на други изследователи с техните
типове телескопи. С наличната ни информация от техните изследвания
експериментирайки с телескопите си ние може би ще съумеем да заключим, че
може би даден телескоп е по-мощен в една сфера, а друг по-мощен в друга сфера.
И така ние имаме някаква ограничен капацитет да сравняваме това, което е открито
отвъд нашите сетива в сферата на телескопите, дори ние самите да не притежаваме
телескоп.

       В разкритите писания се борави със субект от по-висши сфери открити от
менталния „телескоп” или „телескопа” на душата. Тази материя е известна на
светците и ние можем да приемем тяхната помощ за да влезем в тази земя. В
момента не сме в позиция да изживяваме тази висша сфера, но по-късно чрез
помощта на светците и светите писания, когато ние ще сме се сдобили с този тип
телескоп, ние ще сме способни да имаме такова висше изживяване.

       Не оставяйте духа на аргументите да покрие със сянка всичко. Аргументът
не е всичко: той не е това което би трябвало да бъде средството към всяка вяра.
Духовният свят е невъобразим, но въпреки това ние трябва да се опитаме да
възприемаме нещата според нашия капацитет, вяра и реализация. Преди всичко,

ние трябва да поберем в ума си, че сладостта е сладка, истината е истина, колкото и тежка да е, но ние не бива да взимаме някакъв стандарт от тук и да го прилагаме
върху онзи висш свят.

       Ако някой няма очи, но друг може да вижда, слепият естествено ще потърси
помощ от зрящия. Ние също сме слепи за това което се намира в нас, иначе защо би
била необходимостта да се консултираме с доктор? Докторът може да види това
което ние не можем: той ще диагностицира и след това ние ще се подложим на
лечение. Нормално е ние да имаме уважение към него и да му дадем нещо за
неговата помощ. Това не е нелогично.

       Духовният ни водач или истинският гуру е докторът специалист и ние ще
разберем неговата или нейната квалификация, когато ние достигнем до
разбирането, че това което той казва е истинско, а не имагинерно. Такава визия би
зависила от степента, в която е пробудено виждането ни. Ако някой, който е сляп е
лекуван от способен доктор той постепенно ще добие директно възприемане, „Да,
започвам да виждам нещо. Сега имам опитност на виждане.” От този момент
нататък той няма да се притеснява от спекулативните мнения на останалите
слепци, но ще има свой директен капацитет да вижда. С появяването на виждането
той може да разбере че прилагането на медицината има някакъв реален ефект.

       Научното разбиране е подобно. Когато Фарадей е откривал
електричеството, много хора са се подигравали „Какво е това? Това е просто нещо
странно. Каква полза можем да имаме от това електричество?”

       Веднъж четох разказ на Фарадей, който демонстрирал експеримент за да
покаже ефекта от неговото откритие. Той генерирал електричество чрез една
машина и показал преместване на малко парче хартия чрез електрически ток.
Много хора били впечатлени да видят неговото ново откритие, но тогава една дама
забелязала, „В края на краищата, г-н Фарадей, каква е практическата полза, която
можем да извлечем от тази ваша луксозна игра?”

       Фарадей отговорил, „Мадам, бихте ли ми отговорили каква е ползата от
едно новородено?” Неговата гледна точка била, че когато се роди едно бебе ние
трябва да се грижим за него. И след като порасне неговата енергия ще бъде
използвана в полезна работа. Подобно, някои смятат, че съзнанието за Бога е нещо
луксозно, някаква мода, или като игра, която няма практическо приложение или
директна употреба.

       Но когато съзнанието за Бога стане интензивно, тези които го преживяват
ще видят всички останали дейности, въпреки очевидно важни, без трайна стойност.
Защо? Защото основното е, че ние искаме да живеем. Ние не искаме да умрем.

       Да живеем е основна необходимост и наша главна необходимост. Никой не
може да отрече, че иска да живее, но не само да живее, а да живее щастливо,
истински и съзнателно. Още повече ние искаме да избегнем всички бедствия и
нещастия. Когато у някой възникне съзнание за Бога, той ясно може да види, „Защо
всички са ангажирани да гонят „дивата гъска” в този материален свят? Всеки иска
щастие, но всички тичат след въображаема фантасмагория.”

       Щастието никога не може да бъде сред смъртните неща. Ние правим
транзакция със смъртния свят, но това не може да донесе удовлетворение; това
само може да загуби енергията ни.Това което събираме от едната страна, изтича от
другата. Мъдрият мъж или жена като принцип в живота си, не би трябвало да
приема или да толерира този сорт губене на енергия. Такава мъдра личност може
да види другата равнина на живота. Той може да види, че не е част от този смъртен
свят, който е като пиеса с роли. Той би почувствал, „ Аз съм безсмъртен. Аз съм
член на вечния свят, но някак си съм бил омотан в този смъртен аспект на
съществуването.

И така, колкото по-скоро успея да се отърся от това обвързване аз ще заема нормалната си позиция.” Той ще открие, че той самият – душата, усещащият, възприемащият – е замесен от друга глина, но е бил оплетен в този пораждащ болка свят. И тогава, със силата на неговата реализация той може да направи подобрение в прогреса си към безсмъртната платформа. Като доказателство при нас идва позитивното за да сме сигурни, „Сега виждам тези неща и чувам тези неща и това изживяване е много по-реално отколкото света наоколо. Светът е неясен, но това което сега виждам и чувам е много по-реално.”

       Директното възприятие е възможно чрез душата, с Бог и чрез божествената
сфера. Там където сме ние в момента е платформата на индиректното възприятие:
първо очите, ушите и другите възприятия събират опитност, тогава всичко се
отправя към ума преди ние да можем да изживеем този свят. Но в случая чрез
душата ние чувстваме всичко директно без помощта на някакъв инструмент.

       През микроскоп ние виждаме едно нещо, а с невъоръжено око виждаме
нещо друго. Има някаква разлика. Чрез очите, ушите, носа и езика ние имаме
някаква опитност за този свят, но що се отнася до душата, ако ние можем да се
отдръпнем от „прогреса” в негативна посока ние бихме били способни да
почувстваме, „О, това е природата на душата.” Ние пряко ще изживеем кои сме
всъщност без помощта на какъвто и да е инструмент.

       Душата може да види себе си, тя може да се фокусира върху себе си и чрез
интроспекция може да реализира нейната същинска природа. Чрез процеса на
интроспекцията душата, без помощта на какъвто и да е друг инструмент, ще
възприема всички възможни концепции за себе си директно. Тогава тя ще разбере
своята собствена пръст: тя ще достигне концепцията за висшият тип пръст. От тази
позитивна страна тя ще открие: „Аз не умирам.”

       Материалната платформа е платформа на погрешните концепции и на
неразбирането, но на висшата платформа няма никакво неразбиране. Веднъж
допуснати там, нашата концепция дори да е частична ще стане чиста и истинна.
Всеки, който изживее такава опитност ще бъде убеден и той ще бъде решен да
продължи напред.

       Сократ усещал, че душата е безсмъртна. Той усещал толкова интензивно
това чувство, че изобщо не ценял живота си на земята. Той се откъснал от този свят
с пренебрежение защото с голямо убеждение знаел, че душата е безсмъртна.
Христос също бил толкова убеден в Неговия Бог, че Той не се грижел за щастието
или удоволствията на този свят: Той пренебрежително ги отхвърлил всички.

       Има много неща, които са невидими за очите от плът, които са видими с

очите на знанието. Ние можем да се съгласим, че очите на знанието могат да видят
много неща, които очите от плът не могат. Подобно на това, съществува дълбоко
виждане, чрез което ние можем да виждаме по различен, по-надежден начин: „Ела
и виж!” Окото не може да вижда, когато е покрито с катаракт, но когато бъде
отстранен то вижда.

Невежеството е като катаракт в нашето око, което предизвиква слепота. Нашето виждане е само повърхностно, но дълбокото виждане може да види много неща. Това око с подкрепата на знанието може да види много неща – все по-дълбоки и по-дълбоки. Нашето външно зрение няма стойност. Истинска стойност имат тези, който виждат с дълбоко виждане. И всички те не са равни: има мъдри, има по-мъдри, а има дори още по-мъдри.....Съществува градация и според капацитета си виждащият вижда.

       Лесно е да се забележи, че ние понастоящем ние сме членове на този
смъртен свят, но чрез какво сме обвързани с него? Нашето тяло е свързващия
елемент. Ако ние можем да надхвърлим тялото ние можем да идем при ума, след
това при интелигентността и накрая при душата. Ние ще открием, че платформата,
на която душата живее е вечна и душата сама по себе си също е вечна. От там ние
може да продължим да търсим Свръхдушата, произхода на всички наши мисли.

Свръхдушата е наподобена на слънцето, което е произхода на всички лъчи
светлина, а частиците светлина са индивидуалните души, към които ние
принадлежим. Веднъж намерили някакъв лъч светлина ние можем да доближим
слънцето, от което еманират всички лъчи. Подобно, от концепцията за нашето
собствено аз, познавайки себе си, знаейки че представляваме частици съзнание, ние
можем да изследваме полето на свръх съзнанието, свръх знанието и свръх
съществуването. По този начин ние можем да прогресираме към Причината на
всички причини, Източника на всичко.

       Но ние не можем да се движим само според нашите хрумвания и свобода,
някаква помощ от тази равнина е належащо необходима. Тази помощ идва под
формата на гуру, Ваишнавите и други агенти на тази страна. С тяхна помощ ние
можем да постигнем истински прогрес към целта.

       Днес ние сме като монарси на всичко което изследваме, но то всичкото е
преходно, смъртно и реакционно. Това което ни харесва днес по-късно се превръща
в болка, затова ние трябва да търсим добра позиция някъде на друго място, добро
място някъде другаде, където да изградим наш дом. В хода на това търсене ние ще
открием, че имаме наш собствен дом и той е изцяло съвършен.

       В началото ние може да си помислим, че отиваме в неизвестна квартира:
„Безброй живи същества са тук около мен в моя настоящ свят, но къде се опитвам
да отида сега, това е несигурно. Това изглежда имагинерно и абстрактно.” Въпреки
това, когато започнем нашето пътешествие ние постепенно ще открием, че почти
цялото съществуване е от онази страна, страната където всичко е истинно. Ще
открием, че тази материална страна е много оскъдна и ограничена и че тук има
само едно миниатюрно представяне на истината.

       От тук можем да започнем да мислим, че по-голямата част от
съществуването е тук и само няколко много специални души отиват от тук към
безсмъртния свят, такива като Сократ, Мохамед и Буда. Но постепенно ние ще
достигнем до разбирането, че висшият свят е безкрайно по-голям от земната част,
която виждаме тук. Постепенно ще достигнем до разбирането, че както в
държавата някои хора се намират в болница или са затворени в затвора и страдат,
по подобен начин малка част от хората са тук на тази земна платформа за да се
пречистят. Ставайки ни ясно това, ни ще чувстваме все повече смелост да
продължим да тичаме с все по-голяма скорост към нашия дом. Нека се приберем у
дома, а колкото по-близо сме до дома, нашата скорост ще се увеличава повече и
повече, „О. Това е моята родина!”

       В настоящето ние сме отвън и нашият ум също е съсредоточен навън. Ние
се движим безпомощни. Надеждата ни почива единствено върху милостта на
божествените агенти. Те идват за да ни издигнат и да ни предупредят, „Какво
правиш? Не ходи от тази страна. Това е земята на опасностите, земята на смъртта.
Ела заедно с мен. Аз ще те взема в страната на вечният нектар.” Тези агенти идват
за да ни разбудят от дрямката ни, нашата невежа лудост. Те са Ваишнавите и те
също така ни дават Ведите (разкритите писания), които ни дават някаква част от
божественото царство и ни разказват за светците, които са отишли там. Чрез
писанията нашата вяра градивно ще се развива и ние все повече ще търсим
компанията на светците. Правейки това ние ще постигаме все по-бърз прогрес.

       „Дома. Обратно при Бога, обратно у дома – сладък, сладък дом.” Ние ще
открием такова чувство у нас, ако сме от щастливците, на които е позволено малко
участие по милостта на агитаторите на това царство: агентите на Бога, посланиците
на божествената любов. Ние ще бъдем качени на правилния път и ще достигнем
тази твърда и позната концепция какво представлява нашият дом. По този начин
ние ще прогресираме към тази страна.


"Божествена хармония"
Свами Б.Р. Шридхар


Добавете тази страница към любимата Ви социална мрежа, към любими, отметки....
 
Сходни статии
За сайта
© 2024 selenabg.com. Този сайт е притежание на Окултен Център Селена. Всички права запазени .