Банер
МАКОШ 2.jpg

ОБУЧЕНИЕ АВС"Създай Себе си"

Банер

ВАЖНО!

Във връзка със зачестилите напоследък обаждания от хора, изгорели от "услугите" на измислени мошеници, представящи се за част от екипа на "Окултен Център Селена" уведомяваме най-учтиво, че екипът ни се състои от двама души Маг Селена и Маг Живин. Всяко друго позоваване на "Окултен Център Селена", на неговия Уебсайт, на авторските ни материали и регистрирани девизи и слогани е чист опит за измама и въвеждане в заблуждение на хората в беда с цел извличане на неправомерна печалба.

Екипът на "Окултен Център Селена"

Платформите на Живота
Написано от Маг Селена   
Сряда, 11 Ноември 2009 17:54
       Моля, чуйте внимателно това, което ще ви обясня. Ще се опитам да ви обясня
същността по научен път, като цяло, независимо от всякакви религиозни
концепции.

       Първо, ние трябва да разберем, че има три платформи на живота:
платформата на земното наслаждение, платформата на отречението и платформата
на отдадеността.

       Платформата на наслаждението е това, на което се намираме сега повече
или по-малко. Земното наслаждение означава експлоатация и без експлоатацията
никой не може да съществува на това ниво. Всичко е пълно с живот: влечугите,
тревата и дърветата също имат свой живот, но без експлоатация и убиване на други
форми на живот никой не може да поддържа тялото си тук.

       Материалният свят е платформата на експлоатацията и както третият закон
на Нютон казва, на всяко действие има равна по сила, но противоположна реакция.

       Чрез експлоатацията ние взимаме заем и за да го върнем ние трябва да се
спуснем надолу. По този начин има толкова много души, които отиват нагоре или
на долу, нагоре и на долу заради действието и противодействието на платформата
на експлоатацията. Обществото се опитва да експлоатира до краен предел;
навсякъде съществува опита да се живее за сметка на другите. Без това животът е
невъзможен в тази област, защото това е платформата на експлоатацията.

       Будистите и много други се опитват да излязат от оплитането на
експлоатацията и да намерят живот, в който няма експлоатация, няма действие и
противодействие. За да избегнат действието и противодействието, те се опитват да
намерят позицията на отречението и така достигат до концепцията за сън без
сънища, този на самадхи или нирвана: да се отдръпнем напълно от обективния свят
и да се отдадем и да останем на субективното ниво. Без да позволяват чувствата им
да пропадат на ниско ниво, те винаги поддържат субективната позиция и това е
нещо като сън без сънища.

       Теистичната секция въпреки това е на мнение че съществува друг свят; свят
на отдадеността. Тази отдаденост е противоположна на експлоатацията. На земно
ниво всяка единица иска да експлоатира околната среда, но на платформата на
отдадеността всяка единица иска да служи на околната среда; и не само на
околната среда, но истинския ключ към живота на това ниво е да се служи на
центъра. Ние живеем в органичното цяло, така че всяка единична точка е истинно
съответна на органичния Център.

       Съществува централна точка, при която чрез познаването й всичко е
известно и при чието постигане всичко е постигнато. Цялото послание било то
дълго или късо на свещените писания е да се опитаме да намерим този център. В
началото някой може да смята че това е някаква смехотворна цел: ”Чрез познание
на едно нещо, всичко е става известно – какво е това? Само луд човек може да каже
такова нещо”. За да се изчисти тази позиция е дадена една аналогия в древните
писания: когато поливаш вода върху корена на едно дърво, цялото дърво се храни,
и по същия начин ако стомахът приема храна, цялото тяло се храни.

       По подобен начин ако свършите някакво служене за центъра – направено е
всичко. Възможно е, а за да го направим се налага да влезем в полето на
отдадеността. Избягвайте платформата на експлоатацията, а също и тази на
отречението, опитайте да влезете в полето на отдадеността. Вашата атма, вашата
душа по-точно е съставна част от това поле. Това е реалния свят, където този
материален свят е изкривено отражение.

       Така че разделете се с вашето съзнание на животинско ниво, според което
представлявате плът и кръв. Не! Вие не сте ограничени до плът и кръв; вие сте
съзнателна единица и няма да умрете. Вие не сте член на този умиращ свят, където
е сигурно, че всичко ще умре за сметка на погрешната идентификация. Това ви е
наложено –‘вие трябва да умрете, вие трябва да станете немощни, вие трябва да се
родите, вие трябва да страдате от болест’ – но всичко това са ваши погрешни
идентификации на аза и на тялото. Това е съзнанието на животните: съзнанието, че
вие сте животни. Но вие не сте. Вие сте съзнателна единица, вие сте дух, вие сте
душа!

       Не само че душата е безсмъртна, не само че Бог съществува, не само че Той
е абсолютната реалност и Върховното Съзнание – но ние самите сме частица от
този съзнателен свят. Като духовни искри нашите души са вечно свързани с
Върховния Бог. Бог бива сравняван със Слънцето и от Него произлизат безброй
души като частици светлина идващи от слънцето. Частиците светлина не може да
се смятат за слънце. Съществува вечна разлика. Но частиците светлина са вечно
свързани със слънцето и притежават същите качества в много малки детайли.

Подобно на това всички души са вечно свързани с Върховния. По качество те са
подобни на Него, но по количество съществува вечна разлика. Тази вечна разлика
създава място за любовна обмяна между всички души и Бог. Това е щастливата
платформа на живота, където всичко се движи в божествена хармония. Така че
отделете себе си от тази мания, от тази погрешна концепция и фалшива

идентификация на този материален аспект, който е резултат от вашия илюзорен
живот. Бъдете сведущи за вашата славна позиция като душа. А как е възможно
това? Вие сте твърде малък по начало, така че вие не можете да стоите дори на
двата си крака. Вие се нуждаете от някакъв подслон – дали бил той земен, заради
вашата земна идентификация, или над всичко това вие се нуждаете да имате
подслон над главите си.

       В зависимост от резултатът от нашата карма, нашите предишни дела, ние ще
бъдем поставени в дадена околна среда и там нашата душа взима даден вид тяло,
подходящо за нашата карма. Ние трябва да стартираме нашия живот от там където
сме поставени; ние трябва да започнем нашата работа за побеждаване на всички
тези самскари (земни тенденции), които включват умствените и физическите
граници, в които живеем.

       Никой освен нас самите не е отговорен за ситуацията, в която се намираме.
Понякога може да изглежда, че несправедливостта ни е причинена, но наистина
всичко, което ни се случва е резултат от нашите минали действия. Въпреки това, не
винаги успяваме да си спомним тези минали дела, защото нашата природа е
свързана със забравянето. Когато ние разберем, че всичко това се случва поради
нашите минали действия, ние идваме до вратата на истинското освобождение.

       Ето защо ние не само че трябва да живеем в настоящата си позиция без
оплаквания, но още повече би трябвало да имаме предвид, че тя е наистина
необходима за нашето издигане. По този начин ние трябва да приемем каквито и
трудности да идват към нас като милост от Бога. Ние би трябвало да се справяме с
тази позитивна визия на доброто, като казваме: „Това е моята истинска
необходимост. Няма никаква грешка в изчисленията на Бога. Този тест ми е
спуснат за моя собствена полза. Да се изправя, да погледна и да премина през тези
трудности е моят шанс да имам прогрес в живота. Това изпитание ми беше дадено
от Бог за да улесни прогреса в живота ми. Писанията ни съветват да гледаме
всички обстоятелства по такъв оптимистичен начин. Тогава много лесно и бързо
ние ще преминем тези стени на неразбиране, тази майа или илюзия, и ние ще бъдем
освободени и дори повече – ние ще участваме в съзнанието на Бога, живота на
отдаването.

       Реалният свят е там, където всяка единица се е отдала на цялото,
представено от Центъра, както в здравото тяло всеки атом работи за добруването
на цялото. Ако един частица от тялото работи за себе си това би било екстремна
експлоатация и тези обособени дейности на ограничения интерес биха били чисто
лоши. Всяка част от тялото и всяка частица са за да работят за добруването на
цялата система. Има Център и когато ориентир ни е центърът всичко проработва.
Каква е позицията на Центъра?

       Абсолютната истина, главната кауза на всичко трябва да има две
квалификации. Какви са те? Те трябва да бъдат от себе си и за себе си. Моля
опитайте да сте внимателни. От себе си означава, че Той е Своята собствена кауза –
нищо друго не го е създало. Ако нещо Го е създало, то създателят би имал
първостепенно значение. Затова Той Абсолютният е вечно съществуващ и не
създаден от каквото и да е. Абсолютът има тази квалификация.

       Следващата квалификация е, че абсолютната истина е за себе си. Той
съществува за Негово собствено удовлетворение, а не за да задоволи някой друг.
Ако Неговото съществуване е за да удовлетвори друга единица, тогава Той би бил
второстепенен и тези за чието удовлетворение Той живее биха имали главната
позиция.

   
   Затова Абсолютът трябва да има тези две квалификации: Той е Неговата
собствена причина и Той съществува само за да удовлетвори Себе си, да изпълни
Неговата собствена цел. Абсолютът е от Себе си и за Себе си. Ако някоя сламка се
премести, тя се мести за да изпълни целта на Абсолюта. Всичко – всеки инцидент и
всичко, което се случва – би следвало да е за Негово удовлетворение. Така че
настоящето е Неговата пиеса, Неговите забавления, но ние сами по себе си биваме
водени от различни интереси: семейни интереси, държавни интереси или
хуманитаризъм.

Съществува сблъсък между безбройните отделни интереси и поради това се появяват проблеми. Но ние трябва да изоставим всички наши така наречени специални интереси, да излезем от неразбраността и да се опитаме да станем функционална единица, която е активна за каузата на цялото. Би трябвало да помним, че е нужно да бъдем верни на Центъра. В настоящето всички наши съответни задължения са за местния интерес, но ние би трябвало да се откажем от локалната идентификация на нашия собствен интерес и да се присъединим напълно към интереса на органичното цяло.

       Ние виждаме, че ако военният офицер открадне дори три долара за свои
лични цели, той бива наказан, но ако убие много хора за интереса на страната той
бива награден. По подобен начин, каквото и да направим за удовлетворение на
цялото е добро, но ако направим каквото и да е за себе си или за някое приятелче
ние ще бъдем наказани под формата на негативни реакции, които ще се върнат към
нас по един или друг начин.

       Нито експлоатацията, нито отречението вършат работа. И двете,
експлоатацията и отречението са отвъд нормалното. Щастливия живот е животът
на посветеността. В органичното цяло общият интерес е всеки да се посвети на
Центъра, а на Центъра означава на цялото. Когато сложим храна в стомаха,
стомахът ще я разпредели правилно към всяка част според нейните нужди. Този
вид живот е теистичния живот или Ваишнавизма. Съществува органично цяло и
ние сме част от него.

Ние имаме нашите специални задължения във връзката си с
цялото и те са правилно посвещаване на цялото. Ние не поставяме храна в окото си
или в носа, или в ухото или където и да било с изключение на стомаха. И тогава
само ако е насочена правилно, целият организъм ще бъде здрав. Всички ние сме
части от цялата вселена и наше задължение е да работим за цялото и това е
преданост, посветеност и отдаденост. А как бихме могли да научим за това? Ние
ще получим помощ от разкритите писания и от многото светци и агенти, които
също така идват от тази платформа за да ни въведат в хармонията.

       Религията на най-висшата хармония е била донесена от Чаитанйа, велик
светец от 15-ти век, който е обяснил предаността на базата на Бхагавад Гита и
Шримад Бхагаватам - индийските писания, които са признати за истинско
заключение на всички разкрити писания. По този начин Чаитанйа разкрил, че
енергията или силата не са най-висшето достояние, но че знанието е над тях.
Знанието може да контролира силата и може да даде благотворен ефект, но по
нататък също така разкрива, че знанието на свой ред има по-ниска позиция: над
него са любовта и обичта и те са най-висшето. Нито знанието, нито силата, но само
обичта може да ни даде завършеност на живота.

       Милостта е по-висша от справедливостта. Справедливостта съществува

само там където има необходимост от закон и правила, но в царството на
Абсолютният Автократ, който е Абсолютното Добро, не съществува въпросът за
някакво опасение от Него.

       Той е Абсолютното Добро, а Абсолютното Добро означава Абсолютната
Любов и Привързаност, и това е домът! Обратно при Бога, обратно вкъщи.

       Какво е домът? Това е там където ние откриваме, че се намираме сред наши
доброжелатели. Ако не ни е грижа за нашият собствен интерес, то има толкова
много други които ще се погрижат за нас, цялата среда ще се погрижи за нас и това
е домът. Това е владението на Абсолюта и ние можем да се включим в Негово
служене, най-висшата позиция и по този начин да видим обичта, любовта,
хармонията и красотата, които съществуват там. Всички тези качества са подобни и
те формират природата на Първопричината и Доброто, и ние ще отидем там.
Злоупотребявайки с нашата свободна воля ние някак си сме били водени в заблуда
но сега сме призовани, „Ела вкъщи, обратно при Бога, обратно у дома, най-висшата
позиция, земята на любовта.”

       Това е като цяло накратко сумарното цяло, което ви представих – това е
концепцията за Божественото съзнание дадено от Бхагавад Гита и в Шримад
Бхагаватам, и това е концепцията дадена от Шри Чаитанйа. Насочете се към
Центъра, използвайте своя живот в тотално посвещаване на Центъра – Центърът е
изцяло над справедливостта. Той е всемилостив, нежен, любовен и красив.

       Бхагавад Гита дава кратко представяне на всички концепции за религия. Те
са, експлоатацията, отречението и посветеността, които са трите платформи на
живота и самата душа е член на земята на посветеността. Всички души са
посветени единици, но някак, чрез неправилна употреба на тяхната частица
свободна воля, те са влезли в света на експлоатацията.

Буддха (Буда) и другите искат да се изтеглят от тук, да излязат от обвързването на експлоатацията – от действието и реакцията - чрез пълно оттегляне. Те казват, че след оттеглянето, душата може да живее щастливо. Въпреки това съществува възможност отново да се обвържат с този капан. Но там където истински щастливите души живеят, всички са посветени единици, и когато искаме да проследим какво ги хармонизира и поддържа на тази равнина ние виждаме, че всички те работят за цялото, а цялото е представено от Едно Абсолютно Добро.

       Но за да разберете това ще се наложи да се гмурнете на дълбоко, не в полето
на тялото и ума, а в полето на душата. Ще се наложи да се гмурнете дълбоко в
реалността, която е във вас. Тя не е нещо чуждо, което трябва да се постигне чрез
заем, но душата е у всеки, дори у насекомите и дърветата. И така налага се да се
издигнем на платформата на душата. Да елиминирате и двете вашият физически и
умствен затвор и да намерите вашият собствен аз. Там вие ще намерите ключа,
следата към истинския свят, където животът си струва да се живее.

       Ако искаме да живеем в това висше владение ще се наложи да служим. Чрез
служене и жертва ние се издигаме, а чрез опити да се наслаждаваме на духа ние
падаме. Дава ни се да разберем какво е експлоатация и наслаждение, и какво е
висше служене. Божественото служене е чисто и в това служене също така
съществува екстаз от чист тип. Чрез даване ние ставаме печеливши, а чрез
експлоатиране ние се превръщаме в губещи. Предвидено е да разберем тези неща и
заради това човешкото раждане е толкова ценно. Във връзката си със садху –
светците, агентите на божествеността – ние ще направим най-доброто за да излезем
от това омотаване и да влезем в страната на любовта, посвещението и обичта.



"Божествена хармония"
Свами Б.Р.Шридхар


Добавете тази страница към любимата Ви социална мрежа, към любими, отметки....
 
Сходни статии
За сайта
© 2024 selenabg.com. Този сайт е притежание на Окултен Център Селена. Всички права запазени .