Банер
f29071aa74c52eed0f21f9cfa755b4af.jpg

ОБУЧЕНИЕ АВС"Създай Себе си"

Банер

ВАЖНО!

Във връзка със зачестилите напоследък обаждания от хора, изгорели от "услугите" на измислени мошеници, представящи се за част от екипа на "Окултен Център Селена" уведомяваме най-учтиво, че екипът ни се състои от двама души Маг Селена и Маг Живин. Всяко друго позоваване на "Окултен Център Селена", на неговия Уебсайт, на авторските ни материали и регистрирани девизи и слогани е чист опит за измама и въвеждане в заблуждение на хората в беда с цел извличане на неправомерна печалба.

Екипът на "Окултен Център Селена"

Грубото човешко тяло ІІ част
Написано от Маг Селена   
Вторник, 19 Август 2008 16:37

Нека предположим, че един човек съзнателно избере да направи своето тяло чисто, и че той или се възползва от факта, че тялото се променя напълно за седем години, или предпочете по-късия, но по-труден път на бързата промяна. И в двата случая той ще започне тозчас да подбира материалите, от които новото чисто тяло трябва да бъде съградено, и въпросът за диетата ще се изправи пред него.

Той веднага ще започне да изключва от своята храна всичко, което би вмъкнало в тялото нечисти и мръсни елементи. Той ще захвърли всякакъв алкохол и всяко питие, което го съдържа, защото спиртът въвежда във физическото тя­ло микроби от най-нечисто естество, продукти на разрушението. Те не само са вредни сами но себе си, но освен това привличат към себе си - и следователно, към всяко тяло, от което те съставляват част - някои от най-противните невидими обитатели на следващия свят.

След смъртта пияниците, които са изгубили своите физически тела, и следователно не могат повече да задоволяват своята жажда за опиване, се въртят около местата, където се лее алкохол, и около тези, които го пият, и така се опитват да споделят ниските удоволствия, на които те се отдават.

Деликатни жени биха се отвърнали от своите вина ако можеха да зърнат само за миг отвратителните същества, които се стараят да вземат участие в тяхното удоволствие, и близкото другарство, което по този начин те установявал със същества от най-отвратителен тип. Лоши елементали също се навъртат наоколо, мисли на пияници, облечени в елементална есенция. В същото време физическото тяло привлича към себе си от обкръжаващата атмосфера груби частици, изхвърлени от телата на пияници и разпуснати хора, те влизат в него, от което го огрубява и понижава.

Ако погледнем на хора, постоянно свързани с алкохола, с произвеждане или продажба на спирт, вина, бира и други видове нечисти питиета, можем да видим как техните тела даже физически са станали груби и ниски. Един кръчмар, един с още по-лоша професия - да не казваме нищо за лица от всички стъпала на обществото, които пият до прекаляване - всички показват много ясно какво прави бавно и сигурно със своето тяло всеки, който въвежда в него коя да е от тези частици. Колкото повече такива елементи той въвежда, толкова по-грубо става неговото тяло.

Така е и с другите части на диетата, месо от млекопитаещи, птици, влечуги и риби, от разни животни в костни черупки и мекотели, които се хранят от умрели животни - как могат тела, съградени от. подобни материали, да бъдат деликатни,чувствителни, прецизно уравновесени и при това напълно здрави, със силата и тънкостта на калената стомана, от каквото тяло човек се нуждае за всички видове висша работа? Необходимо ли е пак да прибавям практическия урок, който може да бъде научен от наблюдението върху телата на онези, които живеят в подобно среда?

Вижте касапите и решете сами дали техните тела приличат на най-пригодни инструменти за висши мисли и възвишени духовни цели? Разбира се, те са най-последните резултати на силите, които се хранят с нечисти меса, доставяни от тях. Наистина, никакво количество внимание на човека върху физическото тяло само по себе си не ще му даде духовен живот, но защо трябва да си пречи с едно нечисто тяло? Защо да се позволява на този безполезен и несъвършен инструмент да ограничава, да притеснява и да сдържа неговите сили, големи или малки, в техния опит да се проявят чрез него?

Има, обаче, една трудност по нашия път, която не можем да пренебрегнем. Ние можем да правим голямо усилие над нашето тяло и може решително да отказваме да го понижаваме, но ние живеем между хора, които са безгрижни и които в повечето случаи не знаят нищо от тези природни факти. В един град като Лондон или, наистина, в кой да е друг западен град, ние не можем да минем по улиците без да бъдем повлияни на всяка крачка, и колкото повече пречистваме тялото си, толкова по-тънки стават чувствата и толкова повече страдаме в една цивилизация, така груба и животинска, каквато е настоящата.

Минавайки из бедните и работнически квартали, където има бирарии на всяко кюше, ние едва ли можем да избегнем миризмата на спиртните напитки - атмосферата на една бирария следва тази на друга - даже улици с добра репутация също са отровени. Тъй е и когато минаваме покрай кланици и касапници.

Разбира се, човек може да бъде сигурен, че когато цивилизацията напредне и нещо бъде спечелено, тогава всички тези нечисти места ще бъдат събрани в специални квартали, където тези, които ги търсят, ще могат да ги намерят. Обаче сега нечистите елементи от тези места падат върху нашите тела и ние ги вдишваме в себе си заедно с въздуха. Но както нормално здравите тела не дават почва, в която микробите на болестите да могат да пуснат корени, така чистото тяло не представлява почва, в която тези нечисти частици да могат да растат.

Освен това, както видяхме, има армия от живи същества, които вечно работят, за да държат нашата кръв чиста, и тези полкове от истинска гвардия ще нападнат всички отровни частици, които прескочат през оградата на едно чисто тяло и ще ги премахнат и разсекат на части. Нам остава да изберем дали да имаме в нашата кръв тези защитници па живота или да я изпълним с пиратите, които нападат и избиват добрите. Колкото по-решително отказваме да вкарваме в тялото каквито и да е било нечисти елементи, толкова повече ще бъдем укрепени против атаките отвън.

Споменахме но-рано за автоматизма на тялото, за факта, че тялото е творение на навика и казахме, че човек може да използва тази негова особеност. Ако теософът каже на някой жадуващ да практикува Йога и да достигне да влезе във висшите области на битие-го: "За тази цел ти трябва веднага да започнеш да пречистваш тялото си, и това трябва да предшества опита да практикуваш истинска Йога. Защото истинската Йога е тъй опасна за едно нечисто и неподчинено тяло, както клечката кибрит - за буре барут." Ако теософът каже така, той сигурно ще бъде посрещнат с отговора, че здравето би пострадало от подемането на такава практика.

Сухият факт е, че всъщност тялото не се интересува много какво му давате, когато веднъж му предложите нещо, което укрепва здравето му, го бързо ще се приспособи към всяка чиста и хранителна храна, която вие изберете да употребявате. Тъкмо защото е едно автоматично същество, то скоро ще спре да иска нещата, които усилено му се отказват, и ако вие не изпълнявате искането му за груба и нисша храна, то скоро ще придобие навика да я презира. Също както един средно естествен вкус ще се погнуси с болезнено чувство от един разложен дивеч, така един чист вкус ще се отвърне от всякаква груба храна.

Предположете, че човек храни своето тяло с разни видове нечисти неща. Неговото тяло ще ги изисква настоятелно и гой ще бъде склонен да отстъпи. Но ако той не обърне внимание на тези изисквания на тялото и тръгне но своя собствен път, а не по пътя на тялото, той ще установи, може би за своя изненада, че неговото тяло ще признае своя господар и ще се примири с неговите заповеди. То бързо ще започне да предпочита чистата храна пред нечистата. Навикът може да бъде използван както за помощ, така и за пречка, и тялото се поддава на послушание, когато разбере, че ти си господаря и че не мислиш да допуснеш животът ти да бъде спъван от простия инструмент, който е създаден за твоя употреба. Истината е, че не тялото е виновно тук, а Кама, желанието-природага.

Възрастното тяло вече е възприело навика да иска особени неща, но ако се вгледате в детето, вие ще видите, че детското тяло не иска нещата, които доставят на възрастните тела груби удоволствия. Ако няма много лошо физическо наследство, детското тяло отбягва месото и виното, но неговите родители му натрапват месо и му дават малко винце от техните чаши, канейки го да "бъде мъжле", докато детето със своята подражателна способност и под влияние на възрастните не тръгне по лошите пътища. Тогава, разбира се, се създава нечист вкус и може би се събуждат стари кармични искания, които биха могли да изгаснат от неудовлетворение и тялото последователно да придобие навика да иска нещата, с които то е било хранено.

Захвърлете миналото, направете промяната и когато вие се освободите от частиците, които искат тези нечистотии, вие ще почувствате, че вашето тяло променя своите навици и въстава даже против миризмата на нещата, които то някога е обичало. Вие не искате да правите това, защото, ако бихте искали, щяхте да можете. Вие си казвате:

"Най-после, може би, то не значи толкова много. Аз нямам душевни способности, аз не съм достатъчно напреднал, за да правя разлика между чистото и нечистото тяло". Вие никога няма да напреднете, ако не се стараете да се издигнете до най-високото, което е достижимо за вас - ако оставите желанието-природа да пречи на вашия прогрес. Вие казвате: "Колко много бих желал да имам астрално зрение, да странствам в астралното тяло!", но когато достигнете до началото, вие предпочитате един "добър" обяд.

Ако наградата за отказването от нечистата храна беше милион лири в края на годината, как бързо щяха да се изчезнат трудностите и как бързо щяха да се намерят начини за поддържане на тялото живо без месо и вино! Но когато се предлага скъпоценното съкровище на висшия живот, трудностите се оказват непобедими. Ако хората наистина желаеха нещата, които те претендират че желаят, ние щяхме да имаме много по-бързи промени около нас, отколкото сега виждаме.

Но хората само се преструват, че вярва, и то така, че те сами себе си лъжат с идеята, че ревностно желаят, и идват тук на Земята живот след живота в същия непрогресивен начин на съществуване за много хиляди години. И в един даден живот те се чудят защо не напредват и защо еди-кой си е направил такъв бърз прогрес в този само живот, когато те не могат. Човекът, който е ревностен - не за момент, а с твърдо постоянство, - може да направи какъвто прогрес иска: докато човекът, който само прави хората да вярват, ще обикаля и обикаля като кон, който върти долап за много още бъдещи животни.

В това очистване на тялото лежи приготовлението за всяка йогистка практика - не цялото приготовление, сигурно, но една съществена част от него. Казаното до тук с достатъчно, що се отнася до грубото тяло, най-ниския носител на съзнанието.


„Човекът и неговите тела“

Ани Безант



Добавете тази страница към любимата Ви социална мрежа, към любими, отметки....
 
Сходни статии
За сайта
© 2024 selenabg.com. Този сайт е притежание на Окултен Център Селена. Всички права запазени .